מקורות פלסטיניים: חמאס החליט להמשיך בהפגנות על גדר הרצועה

לאחר אירוע הירי ופציעתו של לוחם מג"ב בראל שמואלי, ארגון הטרור ממשיך בהתרסה מול ישראל ומעודד פלגים פלסטיניים לצאת להפרות סדר. במקביל, נמשכות השיחות בין גורמים ברצועה לבין המצרים

הפגנות, הפגנה, עזה
הפגנות בעזה, ארכיון | צילום: רויטרס

מקורות פלסטיניים מסרו היום (שני) לחדשות 13 כי "חמאס החליט להמשיך בהפגנות, הטרדות ועוד 'פעילויות עממיות' עד שישראל תאפשר את שיקום עזה בתנאיו". עוד מסרו המקורות כי למרות מחאת מצרים על התנהלות הארגון, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הורה להודיע למצרים כי ארגון הטרור לא יבטל פעילויות אלה עד "להסרת המצור". המגעים בין מצרים לחמאס ממשיכים.

בנוסף, העיתון הפלסטיני "אלאיאם" דיווח כי הפלגים הפלסטיניים ימשיכו מחר בהפרות הסדר על גדר הגבול ברצועת עזה, באישור ועידוד חמאס. לפי התכנון, תתקיים הפגנה של ילדים עזתים קרוב למעבר ארז במטרה "למחות נגד אי הסרת המצור על ידי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במטרה לחזור לשגרה: מהי הבדיקה הסרולוגית שיעברו ילדי ישראל?

חשד: סימם בת 14 ואנס אותה עם חבריו במלון

"זה אסון נוראי": אנה רימבורג היא ההרוגה מקריסת עץ בטבריה

לוחם מג''ב בראל שמואלי
לוחם מג''ב בראל שמואלי

בנוסף, דיווח העיתון כי צפויה הפגנה של מאות פלסטינים ביום רביעי באזור הגבול עם ישראל באותו האזור, בצפון הרצועה, בו התקיימה העצרת ותקרית הירי בשבת האחרונה.

כמו כן, העיתון הלבנוני "אלאח'באר", דיווח מפי גורם בעזה כי במהלך היממה האחרונה התקיימו שיחות רצופות בין ההתנגדות הפלסטינית למתווכים המצריים למניעת התדרדרות המצב ברצועה. לטענת הגורם, חמאס הדגיש בפני המתווכים כי ימשיך בקיום פעילויות עממיות, עד להסרת כלל המגבלות האזרחיות מעל הרצועה. בהמשך הגורם הוסיף, כי הפלגים ציינו בפני המתווכים שהירי שבוצע לעבר לוחם צה"ל הינו פעולה עצמאית ולא מתוכננת מראש.