במטרה לחזור לשגרה: מהי הבדיקה הסרולוגית שיעברו ילדי ישראל?

בשבועיים הקרובים ייקראו 1.6 מיליון ילדים לבדיקה מהירה שתקבע אם נדבקו בעבר בקורונה, כדי לחזור ללימודים ולצמצם את הבידודים. איפה היא תתבצע ומה יקרה למי שיימצא שחלה? • המדריך המלא

זמן צפייה: 02:21

במסגרת אישור המתווה לפתיחת הלימודים בקבינט הקורונה, בשבועיים הקרובים ייקראו 1.6 מיליון ילדים בני 3 עד 12 לבדיקה מהירה שתקבע אם נדבקו בעבר בקורונה, במטרה לקיים שגרת לימודים מלאה תוך צמצום מספר התלמידים שיישלחו לבידוד. כדי לעמעם במעט את חוסר הוודאות, חדשות 13 מגישים את המדריך המלא עם כל התשובות לכל השאלות:

אז מהי בעצם אותה בדיקה סרולוגית?

מדובר בבדיקת דם פשוטה, באמצעות דקירה קטנה באצבע. היא מאתרת את רמת הנוגדנים לנגיף, כך שתוכלו לדעת אם נחשפתם אליו והחלמתם.

מה קורה אם יימצא שילדכם או ילדתכם כבר חלו?

מי שיימצא שנדבק בעבר בנגיף בלי ידיעתו, יקבל תו ירוק שיפטור אותו גם מבידוד במקרה שייחשף לתלמיד שנדבק בקורונה, וגם יאפשר להיכנס לפעילויות הדורשות הצגת תו. בדיוק כמו כל מי שחלה והחלים.

האם הבדיקות יהיו בתשלום?

לא. תלמידים בני 3 ומעלה יוכלו להיבדק חינם.

איפה?

במתחמי הבדיקות שפרוסים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. את המיקום המדויק תוכלו למצוא בפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף.

בתוך כמה זמן תקבלו את התוצאה?

התוצאה מתקבלת במקום, בתוך כרבע שעה. היא תועבר גם למשרד הבריאות ומשם בהודעה כתובה ישירות לטלפון הנייד שלכם.

מה באשר לחולי קורונה פעילים?

הבדיקה הסרולוגית לא מזהה חולים פעילים, את זה תצטרכו לעשות באמצעות בדיקה אחרת.

איזו בדיקה?

יש שלוש בדיקות אפשריות שיוכלו לגלות לכם אם נדבקתם. אז מה ההבדלים ביניהן?

הראשונה - בדיקה ביתית שתוכלו לקנות ברשתות הפארם ותעלה כמעט 80 שקלים לשתי ערכות בדיקה. התשובה שלה אמנם מיידית אבל לא רשמית.

השנייה - בדיקה מהירה, אותה אפשר לעשות בתחנות מד"א ובבית החולים איכילוב והיא חינם לילדים עד גיל 12. התוצאה שלה מגיעה בתוך רבע שעה והיא רלוונטית למתחמים המחייבים תו ירוק.

השלישית והיחידה שתקפה למטרה רפואית, עם שיעור האמינות הגבוה ביותר, היא בדיקת ה-PCR. אפשר לעשות אותה חינם בתחנות פיקוד העורף ובקופות החולים. את התוצאה תקבלו 48 שעות - אבל היא תקפה לשלושה ימים.