בכיר חמאס: "מוכנים לקחת עוד שבויים ישראלים כדי לשחרר אסירים"

במהלך עצרת בעזה, ציין פתחי חמאד כי הארגון יהיה מוכן להיכנס לעימות במטרה "לשכנע את נתניהו לחתום על עסקת שליט שנייה", והוסיף: "לא יישאר אסיר אחד בבתי הכלא בישראל"

הפגנת תמיכה באסירים השובתים רעב ברמאללה
הפגנת תמיכה באסירים השובתים רעב ברמאללה | צילום: רויטרס

בכיר חמאס, פתחי חמאד, הזהיר היום (רביעי) כי הארגון מוכן לקחת עוד שבויים ישראלים במטרה לשכנע את נתניהו ואת הקבינט הישראלי לחתום על עסקת שליט שנייה. בנוסף, ציין כי "ניצחון האסירים הפלסטינים" במסגרת שביתת האסירים הביטחוניים הוא התחלה טובה לקראת גיבוש עסקה. את הדברים אמר במהלך עצרת בעזה לציון יום האסיר הפלסטיני.

עוד איים חמאד כי אם ישראל לא תעמוד בהסכם האסירים האחרון "כל האפשרויות נמצאות על השולחן", והזכיר כי חמאס מוכן לקראת כל עימות שיבוא. חמאד מסר כי "לא נוותר על האסירים – לא יישאר אסיר אחד בבתי הכלא בישראל".

המיסוך יישאר, יוצבו טלפונים ציבוריים: הסכם עם האסירים הפלס'

דיווח: התקדמות במו"מ בין שב"ס לאסירים -מכשירי המיסוך יפורקו

אסמעיל הנייה
אסמעיל הנייה | צילום: רויטרס

אתמול אמר אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, כי "אחד מההישגים של האסירים שלנו הוא ביטול כל העונשים שהוטלו עליהם לאחר אירועי בית הכלא בנגב. כלומר, אנחנו בשלב חשוב בניצחונות של ההתנגדות והאסירים. תהיה עסקת שליט שנייה לשחרור האסירים מבתי הכלא הישראלים".

ביום שני הושג הסכם פשרה בין האסירים הפלסטינים להנהלת שירות בתי הסוהר, והוחלט כי שביתת הרעב תבוטל. גורמים בישראל אמרו כי לפי הסכם הפשרה, מיסוך הטלפונים הניידים, שבגינו התחיל הסכסוך בין האסירים, יישאר. האסירים יחוייבו למסור את מכשיריהם הניידים, בתמורה להצבת טלפונים ציבוריים בבתי הכלא, שיהיו מפוקחים על ידי השב"כ. במידה ותהיה הפרת משמעת - האגף ינותק מטלפונים. לא יתקבלו ביקורי משפחות מרצועת עזה.

בתוך כך, הארגון לענייני אסירים ומשוחררים ברשות הפלסטינית מסר כי יו"ר הארגון, קדרי אבו בכר, פירט לגבי ההסכם בין שב"ס לאסירים ומסר כי יורכבו טלפונים ציבוריים באגפי כל בתי הכלא והאסירים ישתמשו בהם שלוש פעמים בשבוע. הרכבת הטלפונים תתחיל בכלא דמון, אחר כך באגפי האסירים בכלא עופר ובכלא מגידו, אז באגפי כלא רמלה ולבסוף בכל בתי הכלא. כמו כן, הוסכם גם על החזרה של כל האסירים אשר פונו מכלא קציעות במהלך הפשיטה של שב"ס לפני כשלושה שבועות, והוסכם על הפחתה של סכום הקנס שהוטל על חלק מהאסירים - מ-58 אלף שקלים ל-30 אלף שקלים. עוד סוכם על סיום הבידוד של האסירים בכלא קציעות. את הדברים מסר אבו בכר בזמן שביקר את המחבל עמר אל-ברגותי.

כלא עופר
כלא עופר | צילום: חדשות 13

גורם בטחוני בכיר, בתגובה להסכם עם האסירים הביטחוניים: "הסיכום מסמן כישלון למחאת האסירים. השיבושים של השיחות הסלולאריות לא יוסרו. הטלפונים הציבוריים יהיו בפיקוח והאזנת מערכת הביטחון למנוע הכוונת ועידוד פיגועים מהכלא. מחאת האסירים נכשלה ולא השיגה שום הישג".

יום קודם לכן דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינים "מען" כי ראש הארגון לענייני אסירים ברש"פ, אבו בכר, אמר כי ישנה התקדמות במשא ומתן עם הנהלת בתי הכלא. לדברי אבו בכר, ההנהלה הסכימה למרבית דרישות האסירים הביטחוניים בתמורה להפסקת שביתת הרעב. בנוסף, ציין אבו בכר, כי הנהלת בתי הכלא תיפגש עם הנהלת האסירים בהמשך היום ותיתן להם תשובה סופית. בישראל הכחישו אתמול בתוקף את הדיווח.

כמו כן דווח כי במהלך פגישה שנערכה בין שב"ס, שב"כ, נציגי כלא רימון והנהלת בתי הכלא, הוסכם על פירוק מכשירי המיסוך הסלולרי, הרכבת טלפונים ציבוריים, השבת אסירים שהורחקו לבתי כלא אחרים והקלת הסנקציות על אסירים שהציתו תאים. בנוסף, טען אבו בכר כי האסירים נתנו תשובה חיובית להתקדמות במשא ומתן.