חמאס מתנער מהירי לשדרות: "ישראל משקרת כדי להצדיק את התקיפות"

דובר חמאס ברצועה, חאזם קאסם, הכחיש את מעורבות הארגון או הפלגים הפלסטיניים בעזה בשיגור הרקטות • מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "הג'יהאד האסלאמי בשליחות איראן מערער את היציבות הביטחונית"

זמן צפייה: 01:08

המתיחות בדרום: דובר חמאס בעזה, חאזם קאסם, הכחיש הבוקר (שני) כי הארגון או הפלגים הפלסטיניים ברצועה עומדים מאחורי ירי הרקטות לישראל אמש. לטענתו, הפלגים מודיעים על פעילותיהם, וישראל טוענת ששוגרו טילים מהרצועה כדי "להצדיק את תוקפנותה המתמשכת ותקיפותיה בעזה".

בהמשך להודעה הבוקר על צמצום אספקת הדלקים לרצועת עזה, פנה מתאם פעולות הממשלה בשטחים כמיל אבו רוקון בפוסט בפייסבוק לתושבי הרצועה, וכתב: "גורמים עוינים ומחרחרי מלחמה, קרובים ורחוקים, גוררים אתכם לאלימות ולאובדן היציבות והביטחון. הג׳יהאד האסלאמי בשליחות איראנית מערער שוב ושוב את הציבות ופוגע בביטחון האזור. את התוצאות, תרגישו אתם".

"הירי לעבר ישראל ולעבר אזרחים ישראלים ייענה בתגובה הולמת. ישראל תגן על אזרחיה, מה שלא עושים מנהיגיכם ובני בריתם. כנראה שהארגונים בעזה מעדיפים את טובתה של איראן מטובתכם שלכם. דרדור היציבות ופגיעה בביטחון - יביאו להרס ופגיעה בתושבי הרצועה, שימשיכו ללכת באפלה באשמתם של אלו המטילים אימה ועלטה על הרצועה".

לכתבות נוספות בנושא: 

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעדים של חמאס בצפון הרצועה

במהלך פסטיבל מוזיקה בשדרות: 3 רקטות שוגרו מעזה – 2 יורטו

רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל – ונחתה בשטח פתוח

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190825-2120' autoplay='0' credit='' desc='הירי לדרום: מאות תפסו מחסה בזמן פסטיבל בשדרות' kid='1_8f8vq7pv' duration='9'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190825-2229' autoplay='0' credit='' desc='אזרחים נמלטים במהלך אזעקת צבע אדום' kid='1_rj2n3jsi' duration='49'']

בתוך כך, שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) התייחס לשיגור הרקטות מרצועת עזה, ואמר כי "אין לנו פתרונות קסם, אבל כן יש לנו ניהול נכון, אחראי ונחוש של המערכה - שכנראה תתכנס לקראת סבב כולל". הדברים נאמרו בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר".

יו"ר ימינה איילת שקד הגיבה אף היא לירי לשטח ישראל בתוכנית "העולם הבוקר", והוסיפה: "צריך להחליט אם הולכים למערכה, תושבי עוטף עזה מוכנים להתפנות מהבתים בשביל זה. אפשר או להישאר במדיניות הכלה או ללכת למדיניות הכרעה, מבצע נרחב - משהו שהצבא יודע לעשות".

כאמור, מוקדם יותר הבוקר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי בעקבות הירי מעזה החליט ראש הממשלה נתניהו על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועה דרך מעבר כרם שלום, החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה. בהודעה נמסר כי הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190825-2243' autoplay='0' credit='' desc='פגיעת רסיסי כיפת ברזל בבניין בשדרות' kid='1_vnw8m91u' duration='33'']

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם משרד מפקד גדוד של הארגון. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפה הייתה בבית לאהיא. זאת, בתגובה לירי שלוש הרקטות אמש לעבר שדרות, כאשר שתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בכביש 34, ובניין שאינו מאוכלס בעיר נפגע מרסיסי כיפת ברזל.

האזעקות שהופעלו בשדרות אירעו במהלך פסטיבל מוזיקה בעיר שהסתיים מוקדם בשל המטח. במקום נרשמה בהלה ובתיעוד האירוע ניתן לראות מאות בני אדם רצים למקלטים. המשטרה ועובדי העירייה, בראשם ראש העיר אלון דוידי, סייעו בפינוי מסודר של הקהל ממגרש הכדורגל שבו התקיים האירוע. כתוצאה מכך, יומו השני של הפסטיבל, שלפי גורמים בעירייה עלותו עמדה על כחצי מיליון שקלים - בוטל.