בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעדים של חמאס בצפון הרצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה מטרות של הארגון, בהן משרד של מפקד גדוד בחמאס. לפי הפלסטינים התקיפה הייתה בבית לאהיא. נתניהו הורה להפחית בחצי את כמות הדלקים המועברים לרצועה

זמן צפייה: 00:50

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) כמה יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם משרד של מפקד גדוד בארגון. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפה הייתה בבית לאהיא. זאת, בתגובה לירי שלוש הרקטות אמש לעבר שדרות, ששתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בכביש 34 שבאזור, ובניין שאינו מאוכלס בעיר נפגע מרסיסי כיפת ברזל.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום - החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה. הדבר יצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועה.

נוסף לכך, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הבוקר בבונקר הממשלה שבהרי ירושלים כדי לדון בהסלמה בגבול הצפוני והדרומי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סולימאני מאיים: "הפעולות המשוגעות של ישראל – מאבקה האחרון"

שליח קטאר לעזה: "ישראל וחמאס מחויבות להפסקת האש"

ישראל כץ: "ייתכן שנצטרך לתת מכה חזקה בעזה – ללא קשר לבחירות"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190825-2120' autoplay='0' credit='' desc='הירי לדרום: מאות תפסו מחסה בזמן פסטיבל בשדרות' kid='1_8f8vq7pv' duration='9'']

האזעקות שהופעלו בשדרות אירעו במהלך פסטיבל מוזיקה בעיר שהסתיים מוקדם בשל המטח. במקום נרשמה בהלה ובתיעוד האירוע ניתן לראות מאות בני אדם רצים למקלטים. המשטרה ועובדי העירייה, בראשם ראש העיר אלון דוידי, סייעו בפינוי מסודר של הקהל ממגרש הכדורגל שבו התקיים האירוע. כתוצאה מכך, יומו השני של הפסטיבל, שלפי גורמים בעירייה עלותו כחצי מיליון שקלים, בוטל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190825-2243' autoplay='0' credit='' desc='פגיעת רסיסי כיפת ברזל בבניין בשדרות' kid='1_vnw8m91u' duration='33'']

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הגיב הערב בריאיון ל"הצינור" לירי הרקטות ואמר כי "חייבים להורות למבצע נרחב ברצועה על מנת לפגוע בחמאס ולהחזיר את השקט". "במשך כל החופש הזה השתדלנו לפעול כדי לגרום לתושבים שלנו להיות שמחים, זה תפקידנו. לצערנו נורו שלוש רקטות באמצע אירוע, זה ערב עצוב מאוד", הוסיף דוידי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190825-2307' autoplay='0' credit='' desc='דוידי בריאיון ל"הצינור"' kid='1_2hizt7i1' duration='96'']

ביום שישי, כזכור, הפגינו כ-9,000 פלסטינים סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה - מספר המפגינים הגבוה ביותר בחודשים האחרונים. לפי משרד הבריאות בעזה, 125 פלסטינים נפצעו, מתוכם 50 מאש ירי צה"ל. כמה מהמתפרעים יידו אבנים והשליכו רימונים ומטענים לעבר הכוחות, וצה"ל השתמש בעיקר באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להרחיק את המפגינים.

מוקדם יותר באותו היום זיהו לוחמי צה"ל ארבעה חשודים, ככל הנראה ילדים, שחצו את גדר המערכת בצפון הרצועה, אך חזרו מיד לשטח הרצועה. חמאס הודיע כי ישלח סדרנים להרחיק מתפרעים מהגדר.

סדרני חמאס בווסטים כתומים בדרך לגדר
סדרני חמאס בווסטים כתומים בדרך לגדר | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע התייחס דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי לירי הרקטות מהרצועה בשבועות האחרונים, ואמר: "הג'יהאד האסלאמי ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, ביניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על הג'יהאד האסלאמי. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

במקביל, מקורות בחמאס מסרו לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי יום קודם לכן נערכו שיחות עם המתווכים הקטארים בנוגע להכנסת הכספים לרצועה. על פי הדיווח, ישראל התנתה את המהלך בהבטחת שקט עד אחרי הבחירות – אך הפלגים בעזה סירבו לדרישה.