אמו של חייל בודד שנפצע בפיגוע הדריסה בירושלים: "מצבו משתפר"

חגית חמו, שבנה אור הגיע מארה"ב כדי להתגייס לצה"ל, סיפרה בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון על רצונו לשרת בצבא ועל הרגע שבו גילתה שנפצע: "קיבלתי הודעה שהיה פיגוע - ואז אבא שלי התקשר אליי"

זמן צפייה: 04:14

אחד מחיילי גולני שנפצעו בפיגוע הדריסה במתחם התחנה שבירושלים, שבו נפצעו 12 חיילים, הוא אורי חמו, חייל בודד שהגיע מסן דייגו להתגייס לצבא. אביו כבר הגיע לארץ, ואמו, חגית, תגיע ביממה הקרובה.

בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון חגית סיפרה על מצבו של בנה: "מצבו של אורי משתפר, הוא מרגיש קצת יותר טוב. יש לו צלעות שבורות, אף שבור, חתכים בפנים, ובשבוע הקרוב הוא יצטרך לעבור ניתוח בלסת".

Nmto K
חגית חמו, אימו של חייל גולני שנפצע בפיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

חגית סיפרה כיצד שמעה על כך שאורי נפצע לאחר שחאלד אל-טורמאן בן ה-24 האיץ את רכבו ופגע באורי וב-11 חיילים נוספים. "השעה הייתה 4 אחר הצהריים וקיבלתי הודעה שהיה פיגוע דריסה. אבא שלי התקשר אליי אחרי שעה, והמשפט הראשון היה 'אורי בסדר, את צריכה להתקשר לבית החולים כי היה פיגוע ואורי היה מעורב'. התקשרתי מיד לבית החולים, ישר שאלתי אם אורי בסדר ואמרו לי שכן. נתנו לי לדבר איתו והוא אמר שהכול בסדר".

כאמור, אורי הגיע מארצות הברית לישראל על מנת להתגייס לצה"ל. "לקראת גיל 17, אורי אמר לי שהוא רוצה להתגייס. המשפט הראשון שאמרתי היה לא, ואז הוא אמר לי: 'אמא, את ואבא חינכתם אותי לעשות צבא ולהתגייס, אז מה את באה עכשיו בטענות. זה מה שאני רוצה וזה מה שאני אעשה'".

כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

לבסוף הוסיפה: "בעלי כל הזמן אומר לי כמה שפחות לדבר איתו על הנושא. אני יכולה לתת נאום שלם למה הם הסתובבו בלילה, למה בסמטה, אבל תודה לאל ותודה לכל כוחות ההצלה, לבית החולים שמטפל בו, לצבא ולכל מי שעומד מאחורי הקלעים שתומך בילד".

חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים
חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, ביהמ"ש השלום בירושלים האריך בעשרה ימים את מעצרו של המחבל, שכזכור נלכד בתום מצוד של כוחות הביטחון לאחר שרכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא.

אחיו של המחבל, מוחמד טורמאן, אמר בסוף הדיון בבית המשפט כי "מדובר תאונת דרכים". "הוא ברח כי הוא חשש שירו בו ויהרגו אותו", הוסיף אחיו של הדורס. "אחרי יום אחד הוא הלך לתחנת גוש עציון, איתנו, והסגיר את עצמו, ואחרי שעות קראנו שתפסו אותו. זה לא נכון. אני אישית לקחתי אותו לתחנה להסגיר את עצמו כי הוא עשה תאונת דרכים וברח".