הוארך מעצר המחבל שדרס 12 חיילים בי-ם; אחיו: "מדובר בתאונה"

בימ"ש השלום בעיר האריך ב-10 ימים את מעצרו של חאלד אל-טורמאן בן ה-24, שפצע קשה חייל במתחם התחנה ופגע ב-11 נוספים. אחיו: "הוא ברח כי פחד שיירו בו למוות, הוא לא נתפס אלא הסגיר עצמו"

זמן צפייה: 00:41

בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (שישי) בעשרה ימים את מעצרו של המחבל חאלד אל-טורמאן בן ה-24, שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים אתמול, וגרם לפציעתם של 12 חיילי גולני. מוקדם יותר היום, חל שיפור קל במצבו של החייל שנפצע קשה וחייל אחר שוחרר מבת החולים הדסה עין כרם. אל-טורמאן, כזכור, נלכד בתום מצוד של כוחות הביטחון לאחר שרכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא.

אחיו של המחבל, מוחמד טורמאן, אמר בסוף הדיון בבית המשפט כי "מדובר תאונת דרכים". "הוא ברח כי הוא חשש שירו בו ויהרגו אותו", הוסיף אחיו של הדורס. "אחרי יום אחד הוא הלך לתחנת גוש עציון, איתנו, והסגיר את עצמו, ואחרי שעות קראנו שתפסו אותו. זה לא נכון. אני אישית לקחתי אותו לתחנה להסגיר את עצמו כי הוא עשה תאונת דרכים וברח".

לעוד כתבות בנושא:

קושנר תוקף: "לאבו מאזן יש אחריות לגל הפיגועים בישראל"

לאחר יום מתוח: ישראל ניצבת מול גל של פיגועי יחידים • פרשנות

"אשלח את קליעיי כמו מטר": הסרטון שהעלה המחבל מפיגוע הדריסה

חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים
חאלד אל טורמאן שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום כמה מהחיילים שנפצעו. "אנחנו מסיימים מספר ימים לא פשוטים, עם מחבלים הרוגים בצד שלהם ואצלנו פצועים", אמר בנט. "אנחנו לפני ימים טעונים. אנחנו נגיע למחבלים ונפגע בהם". בד בבד, חרף החשש ממהומות, תפילות יום שישי בהר הבית הסתיימו ללא אירועים חריגים.

Whatsapp Image 2020 02 07 At 1
שר הביטחון נפתלי בנט בביקור החיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה | צילום: חדשות 13

כזכור, זמן קצר לפני הפיגוע פרסם אל-טורמאן סרטון בעמוד הפייסבוק שלו - ובו ניתן לזהות סימנים מקדימים לתוכניתו. בסרטון שר אל-טורמאן "קסידה" – שיר אסלאמי עתיק, שמילותיו: "אני אהיה כמו עמוד איתן, כמו צריח מסגד, אשלח את קליעיי כמו מטר עז גם על פני הגופות". משמעות הדברים – "אני מוכן למלחמה".

כשעה לפני הפיגוע כתב אל-טורמאן בפייסבוק: "מצאתי את התשובות שלי". ב-19 בינואר העלה לפייסבוק צילום על רקע הר הבית, וכתב: "יש דברים בלב שאף רובה לא יכול להרוג".

כאמור, 12 חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל נפצעו מפגיעת רכבו של המחבל, תושב מזרח ירושלים. אחד מהנפגעים נפצע קשה והיתר קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. על פי ההערכות, אל-טורמאן הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם מאחור ונמלט. חלק מהם ניסו להכניס מחסנית על מנת לירות בו, אך לא הספיקו. אחרי האירוע, יתר החטיבה המשיכה לטקס ההשבעה בכותל.

תמונות מטקס ההשבעה של לוחמי גולני
תמונות מטקס ההשבעה של לוחמי גולני | צילום: דובר צה''ל

אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, מסר אמש כי עדיין נשקפת סכנה לחייל שנפצע קשה בפיגוע. החייל נותח אתמול בלילה והועבר למחלקה לטיפול נמרץ.

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס לפיגוע ואמר כי "פעולות ההתנגדות לאורך הגדה המערבית והעימותים של בני עמנו הם תגובה בפועל להכרזת 'עסקת המאה' של טראמפ". דובר נוסף מטעם התנועה, עבד אל לטיף אל קאנוע, הוסיף: "אנו מברכים את בני עמנו המתקוממים בגדה ומברכים על פעולת הדריסה ההרואית בירושלים".