תיעוד מיוחד: חבריו של עמית בן יגאל חזרו לכפר שבו נפל

ברקע ניתוק הקשר הביטחוני עם הפלסטינים ו-30 ימים בדיוק לאחר שלוחם סיירת גולני נפל בעת פעילות מבצעית בכפר יעבד, לוחמי היחידה שלו חזרו לכפר, כדי להכין את בית המחבל שהרג אותו להריסה

זמן צפייה: 05:11

30 ימים בדיוק אחרי שלוחם סיירת גולני עמית בן יגאל נפל בפעילות מבצעית בכפר יעבד, חבריו מהיחידה חזרו לכפר כדי להכין את בית המחבל שהרג אותו להריסה. אבל הפעם, אחרי שכבר נתפס והודה המחבל, נזמי אבו בכר, הם נכנסים למשימה שונה - משימת מיפוי.

לכולם ברור שאלה לא ימים רגילים בשטחים, נוכח דיבורי הסיפוח והכוננות להסלמה בשטחים המכונה בצה"ל "שחר בהרים", וניתוק התיאום הביטחוני בין צה"ל ושב"כ למנגנונים הפלסטיניים. סגן מפקד סיירת גולני, רס"ן עומר סולימאן, היה ביעבד בלילה השחור ההוא לפני חודש. "פעם ראשונה שאני מאבד לוחם בפעילות מבצעית", סיפר. "גם אני נפצעתי בצוק איתן, אבל זו פעם ראשונה שאני רואה חייל שלי שאני צריך גם לדאוג לפינוי שלו ולטפל בו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"קורע לב": גופת ישראלי שמת בארה"ב בזמן המגפה – לא הושבה לארץ

4 חיילי גולני הכו עצור פלסטיני בחברון, הודחו – ונשלחו למאסר

"אישה רעה": השיחות שחושפות את התנהלות שרה ויאיר נתניהו במעון

חיילים בכפר יעבד
חיילים בכפר יעבד | צילום: חדשות 13

בעוד שבשנים עברו היה ויכוח בתוך מערכת הביטחון על יעילות הריסת בתי המחבלים, בצה"ל 2020 כבר אין יותר ויכוח כזה. אחרי שעות בכפר, לוחמי סיירת גולני יוצאים לפנות בוקר מהכפר יעבד. בפעם הבאה שהם יחזרו לכאן זה יהיה כדי להרוס את בית המחבל.