"אישה רעה": השיחות שחושפות את התנהלות שרה ויאיר נתניהו במעון

לאחר חשיפת הלחצים שהופעלו על עובדות המעון להעיד לטובת רעיית רה"מ, הקלטות נוספות שופכות אור על היחס כלפיהן מצד בני המשפחה. "יאיר היה שם גרביים במקרר, ואני הייתי מקבלת בראש" • בלעדי

זמן צפייה: 03:20

בלעדי: הקלטות חדשות, שנחשפו הערב (ראשון) בחדשות 13, של שיחות בין עובדות לשעבר בבית ראש הממשלה מעניקות הצצה מטרידה ליחס של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ובנו יאיר לעובדים, ולהתנהלות הכללית במעון.

אירדה שטוטמן: את הבגדים של אבנר שמת בארון?

סילבי גנסיה: לא. היא מחכה לך

אירדה: שרמוטה

סילבי: ממש

אירדה: באמת שרמוטה

סילבי: היא מחכה לך

אירדה: זה לא נורמלי. זה לא נורמלי. את גם יכולה לעשות את זה

סילבי: היא מאוד עצבנית, היא פשוט רעה, אישה רעה. היא חולת נפש

אירדה: בטח היא אוכלת אותך שמה

סילבי: כל יום היא באה בקריזה. היא אומרת לי "אל תעני לי. ככה אני מחליטה. זה הבית שלי". היא חולת נפש ממש, לאשפוז דחוף.

אירדה עובדת במעון כשנתיים. במהלך השיחה סיפרה סילבי לחברתה כי בטעות גרמה נזק לשתי חולצות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

סילבי: לפני שבוע עשיתי כביסה ליאיר והרסתי לו שתי חולצות, כי הצבע ירד מחולצה אחת שלא שמתי לב

אירדה: אני עשיתי ככה עם חולצות של ביבי - זרקתי לזבל

השתיים ממשיכות לדון במקרה החולצות ומגיעות במהרה לדבר עם בנו של ראש הממשלה.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

אירדה: מה את טיפשה? את שמת (חולצה בארון) ואת אמרת (לשרה)?

סילבי: לא. הבאתי את זה ליאיר, הוא הביא את זה לאמא שלו. את מבינה?

אירדה: היית צריכה לזרוק אותן וככה לא ראית ואת לא יודעת שום דבר, כי אחר כך הוא (יאיר) יכול להגיד

סילבי: איזה טעות, איזה טעות עשיתי

אירדה: הוא (יאיר) לא בודק כמה (חולצות) יש לו. אבל אני לא מבינה למה הוא הלך לאמא (שלו)

סילבי: גם אני הייתי בהלם שהוא סיפר לאמא שלו

בשלב הזה מספרת אירדה לסילבי על מעשה מוזר וחריג שעשה לטענתה יאיר נתניהו ומזהירה את חברתה מהתנהגותו.

אירדה: אבל הוא (יאיר) גם זבל. למה הוא הלך אליה? את רואה? את אמרת שאת אוהבת אותו. אני אמרתי לך שהוא לא ככה. אמרתי לך בההתחלה שתיזהרי. הוא היה שם גרביים במקרר ואני הייתי מקבלת בראש. היא הייתה פותחת את המקרר והייתה רואה גרביים. הוא דפוק. היא אמרה אני שמתי בכוונה וזה היה גרביים שלו. בגלל זה אמרתי לך תיזהרי

השיחות המוקלטות שנחשפו בין סילבי גנסיה, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, לעובדות אחרות שבהן הן מדברות על הלחצים שהופעלו עליהן להעיד לטובת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, יועברו בימים הקרובים למשטרה. חקירת המשטרה במעון נמשכת במעון ייחקרו באזהרה בימים הקרובים בכירים נוספים ממעון ראש הממשלה.

מפרקליט משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "שקר וכזב ומחר תוגש תביעה נוספת נגד סילבי. הקמפיין התקשורתי המתוזמן שהעובדת ועורך דינה מנהלים, הקלטות הסתר הערוכות שהקליטה במשך חודשים והמיומנות בה היא מדובבת ומתעדת את עובדות המעון כדי שיכפישו את שרה נתניהו, מוכיחים שמדובר בעובדת שהושתלה במעון ראש הממשלה כדי לפגוע בראש הממשלה ובני משפחתו. ככל שדרך הפעולה השפלה שלה נחשפת, כך מתברר ששרה נתניהו היא הקורבן האמיתי".

העובדת החשודה ששיקרה עבור שרה נתניהו: "הכריחו אותי לכתוב"

החקירה החדשה במעון ראש הממשלה מתמקדת בווידוי של אחת העובדות, ליאורה בביאן, שהודתה כי שיקרה בעדותה לטובת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו במשפטה של שירה רבן, עובדת נוספת במעון שתבעה את שרה. בשבוע שעבר נחשפו בחדשות 13 הקלטות בין בביאן לעובדת אחרת שמהן אפשר להבין, לכאורה, כי בביאן אכן שיקרה בעדותה.

בשיחות מספרת ליאורה לסילבי כי היא הולכת להעיד לטובת שרה, ומוסיפה: "אני לא יכולה כבר לתבוע אותם כי אני לטובת הגברת, ויגידו לי 'אז רגע, איך שיקרת שם כשאמרת שהיא טובה?". בתגובה, מפצירה סילבי בליאורה שלא תלך למשפט: "אל תלכי לשם. הוא (אפי אזולאי, אב הבית) הכריח אותי לכתוב מכתב שבו אני אומרת שהגברת מתנהגת אליי בכבוד". לשאלת ליאורה, השיבה סילבי כי היא אכן חתמה על המכתב הזה, "מה אני אעשה? אני צריכה לעבוד", הסבירה.

השתיים ממשיכות בשיחה ובביאן - שהעידה בסוף לטובת שרה, נוזפת בחברתה סילבי על כך שכתבה את המכתב. "איזה טעות", אמרה ליאורה. "אין לי ברירה", ענתה סילבי. "יש לך ברירה", השיבה ליאורה, "הוא היה מחזיק אותך". "חאלס", אמרה סילבי, "חתמתי. אני חשבתי על העבודה. באמת הפעילו עליי לחץ".

שרה נתניהו
''מסכת התעללויות והכפשות''. שרה נתניהו | צילום: רויטרס

זמן קצר לפני השיחה שלחו השתיים מכתבים ומסרונים בגנות אשת ראש הממשלה לאחראי עליהן בחברת "מוריה". לטענתן, נתניהו הפעילה כלפיהן יד קשה. לאחר מכן, המסרונים והמכתבים התפרסמו בתקשורת והשתיים זומנו לשיחת בירור במשרד ראש הממשלה.

"שאלתי את אפי אם מפטרים אותי", סיפרה סילבי לליאורה. "הוא אמר לי 'מה פתאום, אף אחד לא מפטר אותך". בשיחה היא טוענת כי אין בבית ראש הממשלה אין עם מי לדבר, ומספרת  כי יעקב, האחראי מטעם חברת "מוריה", הוא היחיד שרוצה לעזור. "הייתי במצב קשה ולא היה לי למי לפנות".

השתיים גם מדברות על כך שהן פוחדות כי ייאלצו אותן לכתוב מכתב בעד אשת ראש הממשלה. "אולי הם רוצים שנכתוב הצהרה לעיתונים?", תוהה סילבי. "אני אגיד לו שאני כבר לא רוצה לכתוב", השיבה ליאורה. "אני אוהבת את ראש הממשלה אבל אני לא כותבת בשום אופן", הצהירה. "גם אני לא", קבעה סילבי.

סילבי גנסיה, עובדת לשעבר במעון רהמ
סילבי גנסיה, עובדת לשעבר במעון רה''מ | צילום: חדשות 13

עורך הדין אופיר שמשון, פרקליטה של סילבי, טען כי "ידוע שהלחצים שהופעלו על עובדים שונים במעון להצהיר הצהרות על פיהן ההעסקה אינה פוגענית הינן הצהרות כוזבות שניתנו רק מחמת לחץ שהופעל על העובדים".

יום לאחר מכן השתיים שוב מדברות ביניהן, הפעם על כך שהן חוששות כי ייאלצו אותן להגיש תצהיר שקרי לבית המשפט. ליאורה אמרה לסילבי כי גם אם תתבקש לכתוב תצהיר היא לא תעשה זאת משום שאין לה "כוח כבר לזה", ואילו סילבי אומרת כי גם היא לא תכתוב תצהיר, "כי אני לא יודעת מה יהיה. אם היא (שרה) ממשיכה - אז אני כן אתבע אותה".

גסניה החליטה לבסוף לתבוע את אשת רה"מ, תביעה שגררה תביעה נגדית של שרה. "בגלל עלויות ניהול ההליך, פתחנו בקמפיין גיוס תרומותל צורך ניהול ההליכים", סיפר שמשון.

שירה רבן ובעלה בבית המשפט
שירה רבן ובעלה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

במהלך השיחות, השתיים מדברות גם על הנעשה בבית ומייחסות טענות קשות כלפי שרה. "היא לא נורמלית", אומרת סילבי, "היא צרחה במדרגות. אמרתי לה, 'רגע, נפלתי, כואב לי', היא היא אמרה לי, 'מה, את עושה הצגות?'" "אנחנו משרתות", מוסיפה ליאורה, "היא מנצלת אותך יותר מדי".

בינתיים החקירה נמשכת כאשר המשטרה צפויה לקבל בקרוב את הקלטות שעשויות לשפוך אור על מה שהתחולל במעון ראש הממשלה ועל השאלה האם אכן ניתנה עדות שקר בבית המשפט.

עורך הדין יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו, מסר בתגובה: "הקמפיין התקשורתי המתוזמן שהעובדת ועורך דינה מנהלים, הקלטות הסתר הערוכות והמיומנות שבה היא מדובבת ומתעדת את עובדות המעון כדי שיכפישו את שרה נתניהו, מזכירים עבודה של סוכנות חשאית שבאה להוציא לפעול תוכנית זדונית ולא עובדת תמימה".