כך הגיב חברו של דובר צה"ל המיועד כשגילה שהקליט אותו

יועץ התקשורת רונן משה, ידידו הקרוב של גיל מסינג, הכחיש תחילה קשר לפרשת ישראל ביתנו, אך שינה את גרסתו לאחר שהחוקרים השמיעו לו את ההקלטות – כך עולה מתמלול חקירתו שהגיע לידי החדשות 13

זמן צפייה: 05:33

המינוי שהסתבך: יועץ התקשורת רונן משה, החשוד בפרשת "ישראל ביתנו", הכחיש את מעורבותו בפרשה לאחר שנעצר, אולם לאחר שהחוקרים השמיעו לו את ההקלטות שביצע חברו גיל מסינג דובר צה"ל המיועד - החליט לגולל את חלקו בפרשה. כך עולה מתמלול חקירתו שפורסם אתמול (חמישי) בחדשות 13.

כזכור, אחת המשימות של מסינג נחשפה על ידי גידי וייץ בעיתון "הארץ". המשטרה שלחה את מסינג לפגוש את חברו משה, שבמהלכה השניים דיברו על האפשרות שמשה הסתבך כתוצאה מהתקשרות כספית החשודה כשוחד עם אנשי המטה של השר לשעבר מטעם ישראל ביתנו, סטס מיסז'ניקוב.

לעוד כתבות בנושא:

בלעדי: הקלטות המבצע המשטרתי שבו השתתף דובר צה"ל המיועד

דובר צה"ל המיועד: מבקש להסיר את החיסיון מהפעלתי כסוכן משטרתי

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בכניסתו למאסר בכלא חרמון
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בכניסתו למאסר בכלא חרמון | צילום: חדשות עשר

לאחר כשבועיים, משה נעצר. מתמלול חקירתו, ניתן להבין עד כמה משמעותית הייתה משימתו של מסינג עבור החוקרים. בחקירה הראשונה, משה הציג כאילו הוא בכלל לא קשור לעניין. למחרת בבוקר, החוקר אסף ולפיש ציין: "החשוד פורץ בבכי. הגשתי לחשוד כוס קפה, סנדוויץ' וקופסת סיגריות לבקשת". ואז, החוקר השמיע לנחקר את למשה עם מסינג.

משה מסביר לוולפיש כי הוא מדבר בהקלטה עם "גיל מסינג, הוא מנהל תקשורת ורגולציה ב'שטראוס', והוא לקוח שלי". לשאלה על מה הם מדברים, משה ענה: "שטראוס הורידו את הריטיינר של רוב היועצים הם מעסיקים. אני רציתי שקודם כל ישמור לי על הריטיינר, לפחות שתהיה לי רגל בדלת בשטראוס, שאני אשאר היועץ שלהם". כשהחוקר שואל שוב על מה הם דיברו, משה מתחיל להבין שההקלטה עסקה באופן ישיר בחשדות המיוחסים לו, ושהוא חייב לתת קו הגנה מנומק וחכם יותר מאשר ההכחשה הטוטאלית שנתן בהתחלה.

ולפיש מציין כי החקירה הופסקה מכיוון ש"החשוד נפגש עם עורך דינו". "במהלך ההפסקה הארוכה אמרת לי שאתה מתלבט אם לספר את כל האמת לאמיתה או לשמור על זכות השתיקה. אתה אחרי פגישה אורכה עם עו"ד שביקשת לראות בדחיפות. האם החלטת לספר את האמת במלואה כאן בחקירתך?", שאל ולפיש. משה נענה בחיוב ומגולל את גרסתו, בה מודה שהעביר כספים, אך לדבריו לא מדובר בשוחד.

גיל מסינג

מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, הודיע היום לעורך דינו של מסינג, עופר ברטל, כי יפעל לצמצום החיסיון על נסיבות הפעלתו והוסיף: "כידוע לך, מרשך לא נחשד בביצוע עבירה כלשהי. מרשך סייע לאכיפת החוק בעניין מוגדר וספציפי, באופן הראוי להערכה, כאזרח שומר חוק".

כאמור, בדצמבר 2014 התרחש גל המעצרים הראשון בפרשת ישראל ביתנו, והמשטרה החתימה את אמנון ליברמן, עוזרו לשעבר של השר דאז מיסז'ניקוב, על הסכם עד מדינה ושלחה אותו, יחד עם מסינג, להקליט בכירים במפלגה, בהם היו"ר אביגדור ליברמן. כאשר ליברמן החליט לחתום על ההסכם, הוא כתב טיוטה שם ניסח: "הצדדים מתחייבים לשמור בסודיות מוחלטת את דבר קיומו של ההסכם, ולא יעבירו במשירין או בעקיפין, זולת למר גיל מסינג".

גיל מסינג ורונן משה
גיל מסינג ורונן משה | צילום: חדשות 13

מסינג, שמונה ביום שני לדובר צה"ל הבא, שימש כסוכן משטרתי בפרשת "ישראל ביתנו" ואף פעל להקליט בכירים במפלגה, במהלך הלווייתו של ירון מילר, שהיה מקורב לבכירים במפלגה, בינואר 2015. אתמול, נחשפו ההקלטות מתוך ההלוויה, בין מסינג לבין מי שהיה עד מדינה ליברמן, יועץ התקשורת של השר לשעבר מיסז'ניקוב, ובין אמנון ליברמן עצמו לבין יו"ר המפלגה ליברמן. בעקבות החשיפה, בכירים בצה"ל מעריכים כי יהיה קשה להעביר את מינויו של מסינג לדובר צה"ל.