בלעדי: הקלטות המבצע המשטרתי שבו השתתף דובר צה"ל המיועד

גיל מסינג נשלח יחד עם עד מדינה בפרשת "ישראל ביתנו" להקליט בכירים במפלגה ובהם היו"ר אביגדור ליברמן שאמר: "צריך להחזיק, קטן עלינו" • בצה"ל מעריכים כי יהיה קשה מאוד להעביר את המינוי

זמן צפייה: 05:36

גיל מסינג, שמונה ביום שני לדובר צה"ל הבא, שימש כסוכן משטרתי בפרשת "ישראל ביתנו" ואף פעל להקליט בכירים במפלגה, במהלך הלווייתו של ירון מילר, שהיה מקורב לבכירים במפלגה, בינואר 2015. כעת, נחשפות ההקלטות מתוך ההלוויה, בין מסינג לבין מי שהיה עד מדינה בפרשה, אמנון ליברמן, יועץ התקשורת של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, ובין אמנון ליברמן עצמו לבין יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן. בעקבות החשיפה, בכירים בצה"ל מעריכים כי יהיה קשה להעביר את מינויו של מסינג לדובר צה"ל.

מסינג יצא עם אמנון ליברמן למשימת הקלטת טלי קידר, שהייתה חשודה בקבלת שוחד באחת מפרשות המשנה. במהלך ההלוויה, בכירי המפלגה ובהם היו"ר אביגדור ליברמן, ניגשו אחד אחרי השני לאמנון ליברמן - בו חשדו כי נשבר בחקירתו. באחת ההקלטות נשמע החוקר אסף וולפיש, מתדרך את מסינג וליברמן בטרם יציאתם להלוויה. "לנסוע בזהירות בבקשה, תעצרו, תשתו, תאכלו, מה שצריך".

לעוד כתבות בחדשות 13: 

דובר צה"ל המיועד: מבקש להסיר את החיסיון מהפעלתי כסוכן משטרתי

ליברמן: "ללא הסכמות בנושאי ליבה - לא ננהל מו"מ על תיקים"

מרכיבים ממשלה: הסתיימה הפגישה הראשונה של הליכוד וישראל ביתנו

ליברמן
ליברמן | צילום: חדשות 13

בדרך למכונית, ניסו השניים להבין ביניהם מה מהותר ומה אסור להם לעשות. "מסינג נשמע אומר: "אנחנו לא צריכים להיות איתו". אמנון ליברמן עונה לו: "עדיף שלא נדבר. עזוב, אני צריך להלהיט את עצמי כדי להיות שם". מסינג אומר: "אני חושב רק על דבר אחד". כשהם מגיעים להלווייה, מסינג מבקש מאמנון ליברמן שיזהה בפניו את קידר: "זו היא?". "לא, זו לא טלי זו יוליה", משיב ליברמן. מסינג: "זו עם המשקפיים החומות והשיער הבהיר?" אמנון ליברמן: "לא, היא בלי משקפיים, ממש עם הפרופיל לפה". מסינג: "בלונדינית צעירה?" ליברמן: "כן".

בשלב מסוים, אביגדור ליברמן ניגש אל עד המדינה אמנון ליברמן ואמר: "מה העניינים? הכול גן עדן? אין חיוך? אמנון ליבמרן עונה: "בסדר, מנסה להחזיק". יו"ר ישראל ביתנו פנה אליו ואמר: "אין מה לעשות, צריך להחזיק, קטן עלינו, עברנו את פרעה - נעבור גם את זה".

גיל מסינג

בשעות האחרונות, דיבר מסינג עם מקורביו בשיחות סגורות ואמר כי "אני לא חשוד ולא הייתי חשוד בשום עבירה שהיא. אני אזרח שומר חוק שהתבקש על ידי מהמשטרה לסייע. לא היה לי כל מניע מלבד הרצון לסייע למשטרת ישראל להגיע לחקר האמת, ולכן לנוכח הסערה הציבורית האבסורדית, אני מסכים להסיר את החיסיון על המעורבות שלי בפרשה". מסינג אכן עשה כך, ומוקדם יותר פנה לפרקליטות בבקשה להסיר את החיסיון, וטען כי הוא פעל מתוך "אזרחות טובה". בפרקליטות אמרו שאין מאחורי המעורבות של מסינג בפרשה אינטרס סמוי. 

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים התייעצויות בנושא המינוי של מסינג. כאמור, בכירים בצה"ל העריכו שיהיה קשה מאוד להעביר את המינוי של מסינג ולהוציאו לפועל. גם אם מסינג דובר אמת, ועשה את הדברים מתוך "אזרחות טובה", כפי שטען, מדובר בעננה שמטילה צל על מי שניסה להפיל בפח את יועץ התקשורת רונן משה, אדם שנחשב לחברו הקרוב. הקלטת השיחה בין השניים, שימשה את המשטרה בחקירתה נגד משה. 

בתוך כך, נודע כי אביו של גיל מסינג העיד גם הוא בפרשת "ישראל ביתנו" בתיק קק"ל, בנושא שלא נקשר לבנו. יש לציין כי מסינג האב העיד, אך לא היה חשוד בפרשה, ולא היה לו כל קשר לפעילות בנו.