בתגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית חמאס בצפון הרצועה

מסוק קרב פגע בתשתית תת קרקעית השייכת לארגון הטרור השולט ברצועה. זאת לאחר שלושה שיגורים של בלוני נפץ לעבר יישובי עוטף עזה ביממה האחרונה

זמן צפייה: 03:35

מסוק קרב של צה"ל תקב הערב (חמישי) תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לשיגור בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה - שלוש פעמים ביממה האחרונה.

כאמור, צרור בלונים מחובר למטען נפץ אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב. אתמול אותרו בשדרות בלונים שאליהם חובר מטען.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20200116-2346' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני מתקיפת חיל האוויר ברצועה' kid='' duration='0'']

ברקע ירי הרקטות לישראל אתמול דיווח עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה החליטו לשוב להסלמה. זאת, לטענת הגורם שמסר את הדיווח, מאחר שישראל מתמהמהת ביישום הבנות הרגיעה שעליהן הוחלט עם המתווך המצרי.

לפי הדיווח, משלחת ביטחונית מצרית הייתה אמורה להגיע לרצועת עזה בסוף השבוע שעבר - אך בואה נדחה. המשלחת המצרית הייתה אמורה לדון עם חמאס על מחירי הסחורות הנכנסות לרצועה ממצרים. הגורם הוסיף כי ישנה מתיחות בין חמאס למצרים, על רקע הביקורים של משלחות הפלגים הפלסטיניים באיראן, שבו השתתפו בין היתר אסמאעיל הנייה וזיאד אל-נחאלה.

צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול
צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול | צילום: בטחון שדה

אתמול, כאמור, נורו ארבע רקטות לעבר ישראל - לאחר שלושה שבועות שבהם לא נורתה אף רקטה מעזה. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ושתיים נחתו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, אך היו נפגעים בנפש. לא נגרם נזק לרכוש.

Rockets Are Fired From Gaza Towards Israel, In Gaza
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אמש כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי.