דיווח: הפלגים הפלסטיניים בעזה החליטו לשוב להסלמה עם ישראל

עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון פרסם כי הצעד התקבל מכיוון ש"ירושלים לא מיישמת את הבנות הרגיעה". זאת, ברקע ירי הרקטות לעוטף אתמול. עוד דווח כי נדחתה הגעת המשלחת המצרית לרצועה

זמן צפייה: 02:07

ברקע ירי הרקטות לישראל אתמול (רביעי), עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון דיווח הבוקר כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה החליטו לשוב להסלמה. זאת, לטענת הגורם שמסר את הדיווח, מאחר שישראל מתמהמהת ביישום הבנות הרגיעה שעליהן הוחלט עם המתווך המצרי.

לפי הדיווח, משלחת ביטחונית מצרית הייתה אמורה להגיע לרצועת עזה בסוף השבוע שעבר - אך בואה נדחה. המשלחת המצרית הייתה אמורה לדון עם חמאס על מחירי הסחורות הנכנסות לרצועה ממצרים. הגורם הוסיף כי ישנה מתיחות בין חמאס למצרים, על רקע הביקורים של משלחות הפלגים הפלסטיניים באיראן, שבו השתתפו בין היתר אסמאעיל הנייה וזיאד אל-נחאלה.

עוד בחדשות 13:

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס בצפון הרצועה

4 רקטות נורו לעבר עוטף עזה – שתיים יורטו ע"י כיפת ברזל

הרבש"צים בעוטף מאיימים: ננתק קשר עם הצבא – עד שנחדל לפעול

Rockets Are Fired From Gaza Towards Israel, In Gaza
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, נורו ארבע רקטות לעבר ישראל - לאחר שלושה שבועות שבהם לא נורתה אף רקטה מעזה. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ושתיים נחתו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, אך היו נפגעים בנפש. לא נגרם נזק לרכוש.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אמש כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי. במקביל, שלושה בלונים אותרו בשדרות, וכוחות הביטחון שהוזעקו למקום אישרו כי מדובר בבלונים שעליהם חובר מטען נפץ.

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel As Seen From The City Of Ashkelon, Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

מצה"ל נמסר כי "אנו רואים בחומרה את הירי לעבר שטח ישראל, ונמשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

על פי ההערכה בצה"ל, פעילים סוררים של הג'יהאד האסלאמי הם אלה שביצעו את ירי הרקטות היום. למרות זאת, כאמור, תקף צה"ל מתקן לייצור רקטות של חמאס.