בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף גם הלילה בעזה

חיל האוויר הפציץ מתחם צבאי של חמאס, עמדות תשתית ותצפיות, זאת לאחר שאתמול פרצו 24 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. הפלסטינים דיווחו על נזק לבתים. גנץ הורה על עצירת הכנסת הדלקים לרצועה

זמן צפייה: 02:19

המתיחות בדרום: מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (חמישי) פעם נוספת יעדים של חמאס ברצועת עזה. זאת, בשל המשך טרור בלוני התבערה כאשר אתמול פרצו 24 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלונים. בין היתר,

הופצצו מתחם של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי " צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות שיגור בלוני התבערה: ישראל מצמצמת את מרחב הדיג ברצועה

חשד לפגע וברח בירושלים: תינוק נפצע קשה מפגיעת רכב

תקיפה ברצועת עזה
תקיפה ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

על פי דיווחים פלסטיניים, היעדים שהותקפו היו ממזרח לבית חאנון וממזרח לדיר אל-בלח. על פי הדיווחים נגרם נזק לבתים באזורים שהותקפו, אך לא דווח על נפגעים בתקיפות.

דובר חמאס ברצועה פאוזי ברהום הגיב לתקיפות צה"ל, ואמר כי "מניעת כניסת דלק וסחורות היא התנהגות אגרסיבית ומסוכנת שישראל תישא באחריות להשלכותיה". ברהום הוסיף כי "המדיניות התוקפנית שמכוונת להביא להחרפת המשבר ולשתק את מאמצי ההתמודדות עם נגיף הקורונה מתבצעת בצל שתיקה אזורית ובין-לאומית, ומחייבת מציאת דרכים מתאימות לשבירת המשוואה הנוכחית. לא ניתן להסכים למצב כפי שהוא כעת".

שריפה שפרצה במועצה האזורית שער הנגב כתוצאה מבלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה האזורית שער הנגב כתוצאה מבלוני תבערה | צילום: מועצה אזורית שער הנגב

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ קיבל את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי וגורמי ביטחון נוספים והורה על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת, בתום התייעצויות ביטחוניות שקיים אמש.

ברקע ההסלמה, העיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח מפי מקור פלסטיני כי קטאר טרם הכריעה אם להמשיך להעביר את המענק לתושבי הרצועה, כאשר בינתיים המענק האחרון צפוי להגיע תוך עשרה ימים. על פי אותו גורם, הפלגים הפלסטינייםעומדים על כך שהמענק יימשך, יחד עם קידום פרויקטים שכוללים תעסוקה לתושבים והקמת בית חולים שדה.

אמש, כזכור, הודיע גנץ כי ישראל תצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לשמונה מיילים ימיים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל - והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", לשון הודעת מתפ"ש. גנץ קיבל את ההחלטה בתום התייעצות ביטחונית ובהתאם להמלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון.