בעקבות שיגור בלוני התבערה: ישראל מצמצמת את מרחב הדיג ברצועה

שר הביטחון גנץ הורה על צמצום המרחב מ-15 לשמונה מיילים ימיים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה. זאת, לאחר שבמהלך היום פרצו בעוטף עזה 12 שריפות כתוצאה מבלוני התבערה

זמן צפייה: 03:06

המתיחות בדרום: שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (רביעי) כי ישראל תצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לשמונה מיילים ימיים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה. זאת בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל וערעור היציבות הביטחונית.

"חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל - והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", לשון הודעת מתפ"ש. גנץ קיבל את ההחלטה בתום התייעצות ביטחונית ובהתאם להמלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחר: יפורסמו המדינות אליהן יוכלו ישראלים לטוס – ללא בידוד

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: הגננת ליטל ברסי תשוחרר למעצר בית

הותר לפרסום: סוכלה מתקפת סייבר נגד התעשיות הביטחוניות

סירות דיג מול חופי עזה
סירות דיג מול חופי עזה | צילום: רויטרס

לפחות 12 שריפות פרצו מהבוקר ביישובי העוטף, זאת כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. אחד מצרור הבלונים נחת בחצר בית באחד מיישובי שער הנגב - לא נגרם נזק. צרור אחר נפל באזור שטחי המרעה של קיבוץ אור הנר. לוחמי האש פועלים במקום. שריפות נוספות פרצו בחוף אשקלון.

במקביל, רשות המיסים הודיעה כי בשבוע האחרון סיכלה ניסיון הברחה של עשרות אלפי בלוני הליום שיועדו לרצועה. הבלונים אותרו במסגרת פעילות שמבצע המכס באשדוד על מנת לסכל הברחת אמצעי לחימה. הבלונים הוסלקו בשתי מכולות של פריטי לבוש ותיקים שיובאו על ידי יבואנים עזתיים. המכולות נתפסו והנושא הועבר לגורמי הביטחון להמשך טיפול.

בלון תבערה שנפל בשטח ישראל
בלון תבערה שנפל בשטח ישראל | צילום: חדשות 13

הלילה תקף חיל האוויר יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה להפרחת בלוני הנפץ לעוטף עזה במהלך השבוע האחרון. מטוסי קרב, מסוקי קרב, וטנקים תקפו מתחם צבאי, תשתיות קרקעיות ועמדות תצפית. לא דווח על נפגעים בתקיפות.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף מתקן דרומית לעיר עזה, ועמדות תצפית של כוח הריסון של החמאס במרכז הרצועה. עוד דווח כי הותקפו שטחים ריקים סמוך לשדה התעופה הישן מזרחית לרפיח.