העיכוב במינוי ראש שב"כ הבא: ייתכן ויתבקש לעבור בדיקת פוליגרף

ראש השב"כ המיועד צפוי להופיע בפני ועדת גולדברג, כשהוא מקווה לסיים את עדותו כבר מחר • פרסום ראשון: גורמים שהוזכרו במכתב האנונימי יציגו לוועדה ראיות בכתב שתומכות בגרסתו של ר'

ר', סגן ראש השב"כ וראש שב"כ המיועד, יופיע מחר (שישי) בפני ועדת גולדברג למינוי בכירים במטרה להפריך את הטענות שהועלו נגדו במכתב אנונימי אותו הוועדה בוחנת. ראש השב"כ המיועד מקווה לסיים מחר את עדותו באופן מוחלט, כאשר לפניו יופיע בפני הוועדה ראש השב"כ המכהן נדב ארגמן שצפוי לדבר על מינויו של ר'. בנוסף, ייתכן כי ר' יתבקש על ידי הוועדה לעבור בדיקת פוליגרף, עם זאת עד כה לא הועברה בקשה כזו לשב"כ.

בתוך כך, גורמים שהוזכרו במכתב האנונימי שנטען לגביהם כי ביצעו עבירות על טוהר המידות, יציגו מחר בפני הוועדה ראיות בכתב התומכות בגרסתו של ר' ומוכיחות כי לא נפל פגם מוסרי בהתנהלותו של ראש השב"כ המיועד - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13.

ראש השב''כ, נדב ארגמן
ראש השב''כ, נדב ארגמן | צילום: תקשורת שב''כ

בהמשך לכך, ר' צפוי לטעון מחר בפני חברי וועדה כי מדובר במחזור של מכתב אנונימי אחר שהוגש לפני כשנתיים - אז מונה לסגן ראש השב"כ. עוד צפוי לומר כי תוכן המכתב נבדק על ידי השב"כ לפני במועד המקורי וכי אין בסיס עובדתי לטענות בתוכו.

בד בבד, גורמים ביטחוניים מעריכים הערב כי מינויו של ר' יאושר על ידי הוועדה, וכי המכתב האנונימי שהופץ לא יחבל בסופו של דבר לא במינוי לתפקיד. זאת ועוד, ראש השב"כ המכהן ארגמן תומך לחלוטין במועמד להחליפו.