כוחות הביטחון הרסו 2 אוהלים במאחז ביו"ש; שלושה מתנחלים נעצרו

עימותים נרשמו בין לוחמי מג"ב למתיישבים במעלה שלמה הסמוך לכוכב השחר שבבנימין. עשרות תושבים ניסו למנוע את פינוי האוהלים, שבאחד מהם גרה משפחה ובשני קבוצת נערים

פינוי 2 אוהלים שהוקמו באופן בלתי חוקי במעלה שלמה
פינוי 2 אוהלים שהוקמו באופן בלתי חוקי במעלה שלמה | צילום: חדשות 13

כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל והמנהל האזרחי פעלו היום (רביעי) לפינוי והריסת שני אוהלים שהוקמו באופן בלתי חוקי במעלה שלמה שבבנימין, בעקבות צו מבית משפט.

עימותים נרשמו בין הלוחמים למתיישבים כאשר עשרות תושבים ניסו למנוע את הפינוי, ושלושה חשודים נעצרו בגין הפרת צו שטח צבאי סגור ותקיפת אנשי כוחות הביטחון.

לכתבות נוספות בנושא >>

שוטרי מג"ב פינו שני בתים במאחז בלתי חוקי ליד יצהר

כ-20 עצורים בפינוי מאחז במזרח בנימין; ארבעה מבנים נהרסו

פינוי 2 אוהלים שהוקמו באופן בלתי חוקי במעלה שלמה
פינוי 2 אוהלים שהוקמו באופן בלתי חוקי במעלה שלמה | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, שוטרי מג"ב פינו שני בתים בלתי חוקיים במאחז קומי אורי, אחד מהם של נריה זארוג, העציר המנהלי שסירב בעבר להתפנות. כוחות משטרה וכלים הנדסיים הגיעו למקום והרסו את המבנים, שנמצאים בשטח B. אדם אחד נעצר בחשד להפרת צו ההריסה ותקיפת שוטרים. לפני כשבוע בג"ץ דחה את עתירתם של זארוג ואהרון זוגלן לבטל את צו ההריסה. מספר צמתים באזור נחסמו לתנועה. עם יציאת הכוחות מהיישוב, מתפרעים יידו לעברם אבנים, ואחד הלוחמים נפגע בראשו ונפצע קל.

גורם ביטחוני מסר עם תחילת הפינוי: "כל ניסיון לפגוע בכוחות הביטחון המבצעים את עבודתם על פי חוק לפינוי והריסת המבנים במאחז הבלתי חוקי קומי אורי, יענה באפס סובלנות ובנחישות מצב הלוחמים. על התושבים לגלות אחריות ולא להיגרר לפרובוקציות ואלימות.

מזכירות היישוב מסרה: "עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים נבנו בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל בחרה להתמקד בהריסת בתיהם של משפחות יהודיות ביצהר. כאשר בתי מחבלים שדם יהודי על ידיהם עומדים על תילם".