כ-20 עצורים בפינוי מאחז במזרח בנימין; ארבעה מבנים נהרסו

כוחות הביטחון הגיעו למעוז אסתר הסמוך ליישוב כוכב השחר וחסמו את הכניסה למקום. עימותים נרשמו בין התושבים לשוטרי מג"ב. ארגון "חוננו": "פגיעה קשה בזכויות העצורים, תוך הפעלת אלימות"

זמן צפייה: 00:22

מאות שוטרי מג"ב, בליווי כלים כבדים, הגיעו הבוקר (שלישי) למאחז מעוז אסתר הסמוך ליישוב כוכב השחר בבנימין, על מנת לבצע הריסה של ארבעה מבנים. על פי דיווח של ארגון "חוננו", ישנם כ-20 עצורים במקום.

עו"ד נתי רום, הנמצא במאחז, אמר: "לצערנו לא מאפשרים לעורכי הדין להתקרב. יש פה עשרות עצורים, בגירים וקטינים מוחזקים יחד. פגיעה קשה בזכויות יסוד של העצורים הללו תוך הפעלה של אלימות קשה. אנחנו מקווים שיאפשרו לעו"ד לפגוש על פי חוק את העצורים בהקדם ושיפסיקו את הפגיעה הקשה בהם".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190430-1020' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד נתי רום' kid='1_mown2p4r' duration='20'']

בתחילת ינואר המשטרה פינתה כ-300 נערים ונערות שהתפרעו במאחז הבלתי חוקי עמונה, והתבצרו בשני מבנים, לאחר שכוחות הביטחון הגיעו לפנות שני קרוואנים שהוצבו כשלושה שבועות לפני שלא כחוק על ידי המועצה. שבעה נערים נעצרו במהלך ההתפרעויות. 23 שוטרי משמר הגבול נפצעו, ביניהם קצין שנדקר בידו, ושישה מהמתפרעים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. כוחות הביטחון העלו את הנערים שהתבצרו לאוטובוסים ונערכים להריסת המקום.

על פי הודעת המשטרה, הנערים נקטו באלימות קשה כלפי הכוחות, הבעירו צמיגים, שפכו שמן על הכביש והשליכו ברזלים לעברם. הכוחות ביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ופרצו לשני הקרוואנים. לטענת דוברות היישוב, כשמונה נערים נפצעו מיידוי אבנים שבוצע על ידי השוטרים והתזת גז אל תוך אחד הקרוואנים, שהיה סגור. בתגובה לפינוי המבנים במאחז הבלתי חוקי, מפגינים חסמו את צומת עפרה.

כוחות ביטחון לקראת הרס הבתים בכוכב השחר
כוחות ביטחון לקראת הרס הבתים בכוכב השחר | צילום: עו''ד נתי רום

בסוף אותו חודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיית ההתנחלויות והכריז, "ככל שהדבר תלוי בי, לא תהיה עוד עקירת יישובים או הפסקת יישובים - אלא ההפך הגמור", הכריז, "ארץ ישראל שלנו, ותישאר שלנו. מה שנפל יקום, אנחנו בונים כאן, ואתם חיים כאן". את הדברים אמר במהלך פגישה עם ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, במהלכה סיירו בחלקה 91, שבה עתיד להיבנות יישוב הקבע למפוני שכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר, ובבניין המדרשה לבנות במגדל עוז.