דיווחים פלסטיניים: נער פלס' נהרג בעימותים עם צה"ל ליד חברון

מפירי סדר זרקו בקבוקי תבערה ומטענים על כוחות צה"ל שביצעו מעצר במחנה הפליטים "אל-פוואר". ירי בוצע לעבר הלוחמים. חייל נפצע קל מאבנים • נמשך המצוד אחר המחבל שהרג את עמית בן יגאל

זמן צפייה: 06:38

נער פלסטיני בן 14 נורה הלילה (רביעי) למוות במחנה פליטים אל-פוואר שבאזור חברון בידי כוח צה"ל שביצע פעילות מבצעית באזור – כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. זאת, לאחר שבמהלך מעצר החלה הפרת סדר אלימה, כאשר פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה, מטענים וסלעים כל הלוחמים.

ירי בוצע לעבר הכוח, שהשיב באש חיה וכן באמצעים לפיזור הפגנות. אחד החיילים נפגע קל מאבן. על פי דיווחים פלסטיניים, ישנם ארבעה פלסטינים נוספים שנפצעו. כל זאת, כאשר במקביל נמשך המצוד אחר המחבל שהרג אתמול את לוחם גולני סמ"ר עמית בן יגאל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"גאה להיות גולנצ'יק": הפוסט המרגש שכתב החייל שנפל

המחבל הבחין בחייל מרים ראשו – והשליך אבן לעבר פניו החשופות

עימותים בין צה''ל לפלסטינים באזור חברון
עימותים בין צה''ל לפלסטינים באזור חברון

שב"כ וצה"ל המשיכו הלילה לבצע מעצרים בכפר יעבד שבו אירעה התקרית. כוחות הביטחון פועלים להגיע לשלושת הפלסטינים שהיו על הגג שממנו נזרקו האבנים, ולא רק למחבל שהשליך את האבן שהרגה את לוחם גולני.

אתמול, כזכור, נרשמה התקדמות באיתור המחבל. יש כיוון לגבי זהות המחבל והאתגר של כוחות הביטחון הוא להבין אם אחד מ-12 העצורים הפלסטינים שכבר הוצאו מהבניין שממנו הושלכה האבן - הוא המחבל שהוביל למות הלוחם.

עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן

בשעות הצהריים סמ"ר עמית בן יגאל הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין שבבאר יעקב. בני משפחתו, חבריו ומאות נוספים ליוו אותו בדרכו האחרונה. בין המלווים היו גם שר הביטחון נפתלי בנט, שר המשפטים אמיר אוחנה וח"כ עמיר פרץ.

אביו של עמית ספד לבנו: "אתה היית אמור לקבור אותי, לא אני אותך. אמרת שתשמור על עצמך. אני בגיל 21 התייתמתי ואתה עמית בגיל הזה מחזיר את נשמתך. השארת אותי בודד. היום בשעה 6:30 בבוקר הפכתי לאדם אחר". האב סיפר על הרגע שהסכים שבנו ישרת כלוחם ואמר כי "חתמתי לך וקפצת עלי כאילו זכית בלוטו". אמו של עמית, נאוה, נפרדה מבנה ואמרה כי "אתמול אמרת לי שיהיה בסדר. ב-5:15 הגיעו חיילים לבית, אמרתי להם ללכת מפה. הפצת כל כך הרבה אור ואושר. גיבור שלי, אני גאה בך".

אמו של עמית בן יגאל סופדת לו, כשהיא לובשת את חולצתו ואת דרגתו
אמו של עמית בן יגאל סופדת לו, כשהיא לובשת את חולצתו ואת דרגתו | צילום: חדשות 13

מפקד היחידה שבה שירת, סא"ל איוב כיוף ספד ללוחם שהיה: "חייל עז ואמיץ עמית היה במקום שאהב, מוקף בחבריו שאהבו אותו כל כך. כפי שעמית כתב, להיות גולנצ'יק זה לא להסתכל לאחור".

כזכור, מתחקיר התקרית עלה כי מטוס ללא טייס טקטי מסוג "רוכב שמיים" ליווה באוויר את כוח סיירת גולני במעצרים, בין היתר כדי להתמודד עם תרחיש ידויי אבנים מהגגות, אולם בעת השלכת האבן שהרגה את לוחם הסיירת, כלי הטיס לא צילם את האירוע.