פרסום ראשון: עמיד לירי רקטות? מיגון בגן ילדים בעוטף התפורר

במהלך סריקות בחצר גן במועצה האזורית אשכול, אחת הגננות הבחינה שחלקי הבטון שאמורים לספק הגנה במקרה של פגיעה ישירה - נפלו. האזור נסגר מחשש לקריסה נוספת. הורה: "חייבים לעשות בדק בית"

זמן צפייה: 01:47

גננת שעשתה סריקה בחצר גן ילדים במועצה האזורית אשכול הבחינה שחלקים ממיגון הבטון שאמור להגן על הגן במקרה של פגיעה ישירה של רקטה נפלו על החול בארגז המשחקים של הילדים, כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13. הגננת עדכנה את הגורמים הרלוונטיים, ואתמול הגיעו לגן אנשי ביטחון והנדסה של המועצה והחליטו לסגור ולתחם את החצר מחשש לקריסה נוספת של הבטון שעלולה לפגוע בילדים.

אחד ההורים סיפר לחדשות 13 "זה מטורף שהבטון שאמור להגן על הילדים שלנו מתפורר בצורה כזו - גורמי הביטחון חייבים לעשות בדק בית לפני שיקרה כאן אסון". בין היתר יצטרכו לבדוק האם הבטון יתפורר כתוצאה מהפיצוצים העזים שנשמעים באזור וגורמים לא פעם לתזוזה של מבנים.

Untitled 5

מהמועצה האזורית אשכול נמסר בתגובה כי "אגף ההנדסה ואגף הבטחון הורו על סגירת חצר הגן עד להשלמת כל בדיקות הבטיחות המקיפות על ידי כל הנוגעים בדבר. היום מתוכנן סיור במקום של הגורמים הרלוונטיים במועצה יחד עם משרד הביטחון שהוביל את פרוייקט המיגון. לאחריו, ייגזרו המשמעויות הנדרשות להמשך הטיפול".

כזכור, אתמול, לאחר שבוע וחצי של שקט, פצמ"ר שוגר לעבר המועצה האזורית אשכול בעוטף עזה ונפל בשטח פתוח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לישראל. על פי הערכה במערכת הביטחון, אחד הארגונים הקטנים ברצועה המכונה "סוררים" ביצע את השיגור ולא חמאס.

כאמור, לפני כשבוע וחצי נשמעה אזעקה בבאר שבע. זאת, יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, שבמהלכם הופר השקט כמה פעמים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לישראל, שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.

בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי. "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל לאחר התקיפה ברצועה.