בנט: התנהלות חמאס מקרבת אותנו לפעולה; רה"מ: לא נקבל תוקפנות

שר הביטחון קיים הערכת מצב באוגדת עזה, ברקע ירי הרקטות והפרחת בלוני הנפץ. "הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה - אף אחד לא יהיה חסין" • נתניהו: "ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה"

זמן צפייה: 00:41

המתיחות בדרום: שר הביטחון נפתלי בנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב באוגדת עזה, ברקע ירי הרקטות והפרחת בלוני הנפץ בתקופה האחרונה. בהערכת המצב השתתפו גם מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי וסגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר.

"מדינת ישראל אינה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום", אמר בנט. "ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם. אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן. הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין".

לעוד כתבות בנושא:

לאחר שרקטה נורתה לעבר שטח פתוח בעוטף: צה"ל תקף ברצועה

טרור הבלונים: ראש נפץ של נ"ט מחובר לצרור נחת בשער הנגב

טרור הבלונים נמשך: מהבוקר – 5 צרורות חשודים בדרום

נפתלי בנט בהערכת מצב באוגדת עזה
נפתלי בנט בהערכת מצב באוגדת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

דובר חמאס, פאזי ברהום, התייחס לדברי בנט :"איומים אלו לא מרתיעים את העם הפלסטיני בגדה, ברצועת עזה ובירושלים, ורק מעודדים אותו להמשיך את המאבק, להגבירו ולפוצץ אותו בפני הכיבוש". עוד הוסיף ברהום: "אנו מזהירים את האויב מביצוע כל איוולת נגד עמנו, אדמתנו הקדושה ותושבי הרצועה. עליו להבין היטב את השלכות פעולה זו ולשאת בתוצאותיה".

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בישיבת הממשלה. "אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה", אמר נתניהו. "רק לפני כמה שבועות חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד בעזה, ואני מציע לו וגם לחמאס לרענן את הזיכרון. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה".

בישיבה אושרה ההחלטה להקצות 35 מיליון שקלים למרכיבי ביטחון וחוסן לתושבי אשקלון. התקציב מיועד, בין היתר, לשיפוץ מקלטים ציבוריים בעיר, לטיפולי תמיכה בילדים וכן לציוד חירום.

בפתח התייחס נתניהו לסיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח ואמר כי "התוכנית מחייבת מיפוי מדויק של השטחים הללו. העבודה התחילה, הצוות הישראלי כבר יצא לדרך, הרכבת יצאה לדרך והעבודה הזו תושלם. ארצות הברית ואנחנו הסכמנו שכשהתהליך כולו יושלם נביא אותו לממשלה. אבל האמריקנים אומרים בצורה הכי ברורה: 'אנחנו רוצים לתת לכם את ההכרה, ואנחנו ניתן לכם אותה כשהתהליך כולו יושלם' - אנחנו לא רוצים לסכן את זה".

ראש נפץ של RPG מחובר לצרור בלונים שנחת בקיבוץ רוחמה
ראש נפץ של RPG מחובר לצרור בלונים שנחת בקיבוץ רוחמה | צילום: יובל קניגספלד

אמש, כזכור, רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה. לא היו נפגעים בגוף או נזק באירוע, אך היו נפגעים בנפש. לא הופעלה אזעקת צבע אדום ביישובים מאחר שהנפילה אירעה בשטח פתוח. זמן קצר לאחר מכן תקף טנק של צה"ל שתי עמדות תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה.

מוקדם יותר אתמול איתרו עובדים זרים בשדה חקלאי במועצה האזורית מרחבים צרור בלונים. העובדים לא הכירו את ההנחיות, ואספו את הבלונים כשהחפץ החשוד מחובר אליהם. איש לא נפגע והמעסיק דיווח למשטרה על האירוע.

ביום שישי, נחת ראש נפץ של טיל נגד טנקים מסוג RPG מחובר לצרור בלונים בקיבוץ רוחמה שבמועצה האזורית שער הנגב. חבלני משטרה הגיעו למקום וטיפלו בפריט. מוקדם יותר נחתו חמישה צרורות של בלוני נפץ בדרום.