בנט: "האוטוריטה היחידה בצה"ל היא המפקדים - ולא אף אחד אחר"

שר הביטחון הנכנס נפגש לראשונה עם חברי פורום המטה הכללי והתייחס גם לסבב ההסלמה האחרון: "תמונת המצב בכל הגזרות מורכבת מאוד ומלאת איומים, אבל גם מלאת הזדמנויות עצומות"

זמן צפייה: 00:26

שר הביטחון הנכנס נפתל בנט התייחס היום למחלוקת סביב נושא התערבות רבנים בנעשה בצה"ל ואמר כי "האוטוריטה היחידה בצה"ל היא המפקדים ולא אף אחד אחר, אין שרשרת פיקוד אלטרנטיבית". את הדברים אמר במפגש הראשון שלו עם חברי פורום המטה הכללי.

"ליבת הקיום של עם ישראל היא האחדות ונשמת אפה של ישראל זה הוויכוחים, אנחנו עם וכחני וטוב שכך", הוסיף בנט. "טוב בעיניי שיש את העמדה השנייה. אני שמח שיש פה חרדים, דתיים, חילוניים, ימין ושמאל, לא הייתי רוצה מצב אחר כל עוד מסגרת הוויכוח היא מה טוב לישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ על נאום נתניהו: "ההשתלחות בח"כים הערבים חייבת להיפסק"

סבא"א: כמות המים הכבדים של איראן – חריגה מהסכם הגרעין

עקב פרסום חדשות 13: הוצבו מיגוניות ביישובים שלא זכאים לממ"ד

שר הביטחון, נפתלי בנט, נפגש לראשונה עם חברי פורום המטה הכללי
שר הביטחון, נפתלי בנט, נפגש לראשונה עם חברי פורום המטה הכללי | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון התייחס גם לסבב ההסלמה האחרון ואמר כי "תמונת המצב בכל הגזרות מורכבת מאוד ומלאת איומים, אבל גם מלאת הזדמנויות עצומות". "אני סומך על מפקדי צה"ל באופן מוחלט, אני חושב שהרמה של צה"ל והמטכ"ל היא גבוהה מאוד", הוסיף בנט ופנה לחברי פורום מטכ"ל: "ההתרשמות שלי היא שאתם קשובים, לא ראיתי אף אחד שבא רק עם סימני קריאה".

בנט שלל את האפשרות שצה"ל יהפוך צבא מקצועי ואמר כי "צה"ל כצבא העם הוא ערך יסודי. אנחנו נעשה הכול לשמר את צה"ל ככזה ולא חלילה שייהפך לצבא שכירים".