בלוני תבערה גרמו לשריפה בנחל הבשור; אין נפגעים

צוותי כיבוי פעלו לאורך היום להשגת שליטה על דליקה שהשתוללה בשמורת הטבע שבעוטף עזה וגרמה לנזק לצמחייה. מוקדם יותר אותר צרור בלונים בסמוך לגבול - אך בירור העלה כי לא מדובר בבלון תבערה

זמן צפייה: 00:38

שריפה פרצה היום (שבת) בנחל בשור שבעוטף עזה - אשר גרמה לנזק לצמחיה אך לא לפגיעות בנפש. צוותי כבאות הגיעו למקום ופעלו לאורך שעות להשגת שליטה על השריפה. חוקרי שריפות הגיעו למקום וקבעו כי סיבת ההצתה הייתה צרור בלוני תבערה שהופרח מרצועת עזה. מוקדם יותר אותר צרור בלונים סמוך לגדר הרצועה ועלה החשד כי מדובר בבלונים שהופרחו במהלך ההפגנות אתמול, אך בדיקה העלתה כי אין מדובר בבלוני תבערה.

מדובר צה"ל נמסר כי תחילת הסרת הסגר ופתיחת המעברים עתידה להתבצע היום, לאחר החג השני של פסח, בהתאם להערכת המצב. עוד נמסר מדובר צה"ל, כי במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס התבטא היום נגד "עסקת המאה". "חמאס יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להתנגד לעסקה", אמר בפגישה עם הפלגים הפלסטינים. "נהיה מוכנים להיפגש עם כל הפלגים הלאומיים, מבלי יוצא מן הכלל, ובמיוחד עם תנועת פת"ח בראשות אבו מאזן. כל עוד הפגישה תעסוק בחיזוק האחדות הלאומית – לא נטיל וטו".

עוד בחדשות 13:

כ-7,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; 31 נפצעו

ביקורי משפחות ויציאה לחו"ל: שורת הקלות לפלסטינים לרגל הרמאדן

למרות השנה הקשה: ישראלים רבים עוברים לגור בעוטף עזה

פלסטינים מפגינים בגבול הרצועה

כ-7,000 פלסטינים הפגינו אתמול בחמישה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. כמה מאות יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 31 מפגינים נפצעו במהלך ההפגנות. הצוות המארגן את ההפגנות ברצועת עזה סיכם את יום ההפגנות וקורא ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להגיע לבקר ברצועת עזה. בהודעת הסיכום ציינו בעזה כי "על אבו מאזן להגיע לרצועה כדי להשתתף בדיון חירום אסטרטגי ולאומי לקראת הגשת עסקת טראמפ".

בשבוע שעבר, בערב ליל הסדר, הפגינו כ-6,000 פלסטינים בגבול רצועת עזה, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 46 בני אדם נפצעו במהלך העימותים, בהם גם פרמדיקים ועיתונאים. במהלך ההפגנות, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ישראלים, אך בעקבות הירי כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס.

במערכת הביטחון תגבר וכוחות לקראת חג הפסח, בצל המתיחות בדרום וביהודה ושומרון. החל מיום חמישי בחצות שבשבוע שעבר, הטיל צה"ל סגר כללי על השטחים, וסגר את המעברים ברצועת עזה.