צה"ל: מפקד סיירת גולני הותקף באלימות בהפגנה סמוך לקדומים

לטענת דו"צ, לאחר שסא"ל כיוף הורה למפגינים לפנות ציר שחסמו, אחד מהם היכה אותו. כוכבי: "למצות הדין עם המעורבים". החשוד בתקיפה: "הערתי לחיילים שנגעו בנערות באופן פולשני, הותקפתי קשות"

זמן צפייה: 02:11

איוב כיוף, קצין בדרגת סגן אלוף המכהן בתור מפקד גדוד הסיור של גולני, הותקף אמש (שבת) באלימות, על פי החשד על ידי עו"ד יהודה שמעון מחוות גלעד, זאת במהלך הפגנה על מותו של הנער אהוביה סנדק שהתקיימה סמוך ליישוב קדומים. מאוחר יותר, התוקף עוכב והועבר לטיפול על ידי שוטר שהיה בזירה. במהלך ההפגנה, המתיישבים חסמו את ציר התנועה לכלי רכב סמוך ליישוב וגרמו לעומס. משסירבו לזוז ממקומם, כוחות צה"ל החלו לפנות את המפגינים לצידי הכביש.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, גינה בחריפות את האירוע ואמר: "הפגיעה בלוחמי צה״ל, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה, על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות ובנוסף למצות את הדין עם המעורבים". כמו כן, הרמטכ"ל כוכבי שוחח עם הקצין והביע בו תמיכה והערכה על תפקודו בשמירת הביטחון בגזרה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: נתחיל להעלות כבר היום לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

השר יזהר שי, פרופ' חגי לוין וגונן בן יצחק מצטרפים ליעלון

בג"ץ הכריע: תותר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח

שר הביטחון בני גנץ גינה גם הוא את האירוע: "לא נקבל שום פעולת טרור או אלימות כלפי אזרחים או חיילים. אני מגנה ומוקיע את תקיפת מפקד סיירת גולני על ידי פורע חוק. צה"ל ושאר גופי הביטחון ימשיכו לשמור על החוק והסדר אל מול רוחות ההסתה הרעות - ביושרה ובנחישות. תופעת האלימות שאנו נתקלים בה בתקופה האחרונה, תטופל ביד קשה".

מהמועצה המקומית קדומים נמסר: "כאבנו מאוד לשמוע על תקיפת קצין צה"ל אמש במהלך הפגנה בכניסה ליישוב. זכות ההפגנה היא חשובה ומהותית אבל בשום פנים ואופן לא ניתן לפגוע בכוחות הביטחון. אנו מגנים בכל תוקף ומוקיעים כל פגיעה בחיילי צה"ל. זהו מעשה חמור. אנו סומכים את ידינו על כוחות הביטחון ומודים להם על עבודתם המסורה יום ולילה, יחד איתנו, כתף אל כתף. חשוב להדגיש כי התוקף אינו תושב קדומים והוא הגיע לכאן להפגנה מיישוב אחר".

ראש המועצה, חננאל דורני, אמר: "מדובר באירוע חמור בו הותקף קצין צה"ל ע"י אדם שאינו גר בקדומים. אני מגנה ומוקיע כל פגיעה בחיילי צה"ל - בנינו ואחינו להם אנו חייבים חוב גדול. ליבנו עם הקצין ועם חייליו ונמשיך לפעול יחד, במטרה לשמור על ביטחון האזור."

סגן אלוף איוב כיוף נואם במהלך אזכרה לחייל עמית בן יגאל שנהרג במהלך פעילות מבצעית
סגן אלוף איוב כיוף נואם במהלך אזכרה לחייל עמית בן יגאל שנהרג במהלך פעילות מבצעית

מטעמו של עו"ד יהודה שמעון מחוות גלעד, שנחשד בתקיפת מפקד סיירת גולני, נמסר: "שמעון, תושב השומרון, לוחם ומפקד לשעבר בצה"ל, עו"ד מוכר ומוערך בשומרון, הגיע אמש יחד עם שמונה מילדיו להפגנת מחאה בצומת קדומים על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שמעון העיר לחיילים על כך שהם נגעו בנערות, בחלקם בסמוך לחזה והותקף ע"י סא"ל איוב כיוף וחייליו באופן קשה. התושב נפגע ודימם מאלימות החיילים".

"בני ובנות הנוער, כחלק מהמחאה, ישבו על הכביש זמן ממושך. בשלב מסויים ראיתי חיילים ממש נוגעים בצורה פולשנית בנערות, אחד מהם ממש אחז בסמוך לחזה של אחת מהם. ניגשתי אליו וצעקתי אל תיגעו בנערות, אל תיגעו בנערות, מיד קפצו עלי החיילים, תקפו אותי, אפילו המשטרה הבניה שלא עשיתי כלום, ורק היום בצהרים הגעתי עצמאית לתחנה ונחקרתי, ושוחררתי מיד אחרי החקירה.

"עד להודעת צה"ל לא ידעתי שזה המג"ד שהיה באירוע עם הנערות. עצוב שמפקד סיירת בצה"ל גם מבצע עבודות שיטור, גם פוגע בחופש המחאה הלגיטימי, גם פוגע עם חייליו בנות, גם תוקף אזרח שמעיר לו והכי עצוב שהוא רץ עם דו"צ להכפיש את ציבור המתיישבים. יום עצוב לגולני, לצה"ל ולמדינה." מסר שמעון. בנוסף, בכוונתו להגיש תביעה אזרחית כנגד המשטרה וצה"ל על מעצר שווא ותקיפה.