דיווח בסוריה: מטוסים ישראלים תקפו מטרות במערב המדינה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי מערכת ההגנה האווירית הפילה חלק מהטילים שנורו לעבר שדה התעופה בבסיס שאייראת שהותקף בעבר וסמוך לעיר חומס

זמן צפייה: 01:10

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה הערב (שלישי) כי מטוסים ישראלים תקפו משמי לבנון את שדה התעופה בבסיס שאייראת, שהותקף כבר בעבר ונמצא סמוך לעיר חומס במערב המדינה. על פי כלי התקשורת במדינה, מערכת ההגנה האווירית הופעלה והפילה חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרות.

סוכנות הידיעות של האופוזיציה הסורית, "סטפ ניוז", דיווחה: "מטוסים ישראלים תקפו מוצבים של כוחות המשטר הסורי בסמוך לחומס, כמו כן הותקפו שדה"ת א-שעיראת, שדה"ת T4 וכן מפעל דשן במחוז חמס".

לפני כשלושה שבועות דווח בתקשורת הסורית כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי סוריה בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי. מהדיווחים עלה כי המערכות הופעלו נגד "מטרות עוינות" בעיר חומס שבמרכז המדינה, ודקות ספורות לאחר מכן פעלו שוב בקונייטרה, עיר בדרום המדינה הסמוכה לגבול עם ישראל, שם הותקף מתקן צבאי בארבעה טילים. העיתון "אל קודס אל ערבי" דיווח כי חייל סורי אחד נהרג ושלושה אחרים נפצעו בתקיפה הראשונה, ובשנייה נפצע חייל נוסף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פליטת הפה של בכירי משרד הבריאות: כמה הבדיקות לקורונה אמינות?

"טבע" תורמת לישראל תרופה למלריה – שעשויה לסייע נגד קורונה

נתניהו הורה לאמסלם: דרוש להפחית את מספר המרואיינים באולפנים

יירוט בשמי דמשק (ארכיון)
יירוט בשמי דמשק (ארכיון) | צילום: חדשות 13

עוד עלה מהדיווחים כי הטילים נורו מאזור רמת הגולן ומאזור לבנון לעבר נמל התעופה שועייראת. מקור צבאי סורי אמר כי מעט לאחר חצות מערכות ההגנה הסוריות זיהו תנועת מטוסי קרב ישראליים מכיוון צפון ישראל, ושיגרו משטחה האווירי של לבנון מספר טילים לעבר מרכז סוריה. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה הצליחו ליירט חמישה טילים, ושלושה נוספים פגעו ביעד.

לאחר הדיווחים על התקיפה, ישראל סגרה את המרחב האווירי ברמת הגולן ממזרח לנהר הירדן לטיסות אזרחיות בגובה של יותר מ-5,000 רגל. ההנחיה יצאה בשעה 05:04 לפנות בוקר, והיא תקפה למשך שלושה ימים.

כזכור, כמה ימים לפני כן דווח בסוריה כי מסוקים ישראלים שיגרו טילים לעבר נקודות צבאיות בקוניטרה שבסוריה. עוד דווח כי מן התקיפה נפצעו שלושה חיילים סוריים באורח קל, וכי האתרים שהופצצו נמצאים באל־קחטאניה, אל-חוריה וקוניטרה שברמת הגולן הסורית.

מוקדם יותר באותו יום דווח כי מל"ט ישראלי חיסל אדם בעת שהיה במכוניתו בכפר הדרוזי חדר הסמוך לגבול ישראל. על פי הדיווחים, הגבר שחוסל הוא עימאד טוויל, שעסק בהקמת "תיק הגולן" - תשתית איראנית של חזבאללה, שנועדה לבצע פיגועים בגבול הגולן.