דיווחים בסוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בעקבות תקיפה באזור דמשק

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה על ירי לכיוון מטרות ישראליות במערב דמשק. על פי הדיווח חלק מהמטרות נפגעו. מרכז המעקב לזכויות אדם בסוריה: יעדי התקיפה היו בסיסים מליציות איראניות

זמן צפייה: 02:46

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה הלילה (חמישי) כי מערכת ההגנה האווירית הופעלו, לטענתה, בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור דמשק. על פי הדיווח חלק מהמטרות נפגעו, אך עדיין לא ברור מה היה יעד התקיפה ולא דווח על נפגעים. מרכז המעקב לזכויות אדם בסוריה, היושב בבריטניה, דיווח כי יעדי התקיפה היו בסיסים של המשטר הסורי ומליציות איראניות. לפי הדיווח, במתקפה נפגע גם המרכז למחקרים מדעיים בג'מראיא.

מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל תשתיות תת קרקעיות של חמאס ברחבי הרצועה. זאת בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אתמול. על פי הודעת דובר צה"ל, התקיפה פגעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר השיגורים לעוטף: צה"ל תקף יעדי חמאס ברחבי הרצועה

חשד לפיגוע דריסה בירושלים: 14 פצועים – אחד מהם קשה

מחשש להשתלטות חמאס על הגדה: אבו מאזן ירסן את הרחוב • פרשנות

יירוט בשמי דמשק
יירוט בשמי דמשק | צילום: חדשות 13

לפני כחודש דיווחה הטלוויזיה הסורית דיווחה כי מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים לעבר שדה התעופה T4 שבמחוז חומס, המשמש כבסיס צבאי של חיל האוויר הסורי ובו מתקיימת פעילות איראנית. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו ורוב הטילים יורטו. בצה"ל סירבו להתייחס לדיווחים. עוד נטען מפי גורם צבאי כי ארבעה טילים פגעו באזור, וגרמו לנזק לרכוש.

לפני  כן אגף המודיעין בצה"ל הגיש את הערכת המודיעין השנתית ל-2020, הסוקרת את מצב הזירות שבהן מעורבת ישראל – ובראשן איראן. חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על פי אמ"ן, ריסן את איראן לתקופה הקרובה – ויש לנצל את האירוע לטובת דחיקת הכוחות האיראניים מסוריה.

לפי הערכת אמ"ן, קיימת סבירות נמוכה למלחמה יזומה מצד מדינות אויב, אך ייתכן כי לבנון וסוריה לא יכילו את תוקפנות צה"ל בשטחן – ויגיבו באופן שיוביל להסלמה רחבת היקף. גם ב-2020 תהיה איראן הכוח המרכזי שנגדו ישראל תתמודד, על כל גרורותיה במזרח התיכון.