בתגובה לשיגורים לעוטף: צה"ל תקף יעדי חמאס ברחבי הרצועה

על פי הודעת דו"צ, חיל האוויר תקף תשתיות תת קרקעית של ארגון הטרור בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מעזה לעבר שטח ישראל. לא דווח על נפגעים

זמן צפייה: 01:11

המתיחות בדרום: צה"ל תקף הלילה (חמישי) תשתיות תת קרקעיות של חמאס ברחבי הרצועה. זאת בתגובה לירי פצצות המרגמה ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אתמול. "התקיפה פגעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור", מסר דובר צה"ל.

במקביל, עימותים פרצו בין צה"ל לפלסטינים בג'נין, לאחר שלוחמים נכנסו לעיר בכוחות גדולים לקראת הריסת ביתו של המחבל אחמד קונבע, שרצח את הרב רזיאל שבח. על פי דיווחים פלסטיניים, ארבעה בני אדם נפגעו מירי צה"ל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחשש להשתלטות חמאס על הגדה: אבו מאזן ירסן את הרחוב • פרשנות

חשד לרצח: גבר כבן 50 נמצא ירוי למוות בשטח פתוח ליד רהט

קצב התפשטות הנגיף הסיני נותן סיבה לאופטימיות • פרשנות

תיעוד תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תיעוד תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2020260117' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד תקיפת צה"ל בדרום רצועת עזה' kid='1_88ohqgcu' duration='18'']

אמש אישר דובר צה"ל כי זוהו שני שיגורי פצצות מרגמה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד. זאת, לאחר שבמהלך היום אותרו צרורות בלוני נפץ בחמישה מוקדים בעוטף עזה.

לפני כן נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המועצות מרחבים ושדות נגב, שי חג'ג' ותמיר עידאן, והצהיר בפניהם כי נעשים מאמצים רבים להביא את האזור לרגיעה, אך עם זאת, הדגיש כי צה"ל ערוך לפעולה נרחבת בעזה - גם לפני הבחירות. לדבריו, לבחירות אין משמעות מבחינתו בהיבט זה, ואם הירי יימשך - ייתכן שאותה פעולה תתבצע עוד לפניהן.

הפגישה נערכה לבקשתם של שני ראשי המועצות, שסיפרו בתומה כי נתניהו היה קשוב לדבריהם וביקש לשמוע על ההתמודדות שהם חווים.

בשלושת השבועות האחרונים טיפלו חבלני המחוז הדרומי של המשטרה ביותר מ-70 מטעני נפץ שחוברו לבלונים - חמישה מהם, כאמור, אותרו היום במוקדים שונים. בעקבות התגברות הירי, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצום את מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לעשרה מיילים ימיים - עד להודעה חדשה.

ההחלטה, כך נמסר, התקבלה לאור "פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית". עוד הודגש כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל".

באותו היום אותר חפץ חשוד, שככל הנראה השתחרר מצרור בלונים, בשטח חקלאי במועצה אזורית אשכול. זמן קצר קודם לכן, אותר צרור בלונים חשוד באזור שדרות.