צה"ל ערך ניסוי בחיילים כדי לבחון שיטה לביצוע בדיקות המוניות

למעלה מאלף חיילים וחיילות השתתפו בניסוי, שערך חיל הרפואה בשיתוף מכון ויצמן, שנועד לבדוק האם לצה"ל יש את היכולת לבצע באמצעות שיטת מעבדה חדשה בדיקות בערים שלמות - בלילה אחד

זמן צפייה: 01:05

היום (שני) נחשף כי צה"ל ביצע בחודש שעבר ניסוי בהסכמה בכאלף חיילים חיילות, שנועד לבדוק את יעילות בדיקות הקורונה. הניסוי, שערך חיל הרפואה בשיתוף עם מכון ויצמן, בחן יעילות של שיטת מעבדה חדשה לביצוע בדיקות בערים שלמות - בלילה אחד.

כלל החיילים שהשתתפו בניסוי, מחילות שונים, התנדבו אליו וחתמו על טופסי הסכמה, ומטרת הניסוי הוסברה להם במפורש. במידה והניסוי יוכח כיעיל - הבדיקות יוכלו לשמש את צה"ל בגל השני.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"אין מצב חירום": עימות בקבינט הקורונה על החזרת איכון השב"כ

השרים החליטו: להיערך ל-2,000 מונשמים מקורונה ו-2,000 נוספים

מסמך ההסכמה להשתתפות בניסוי צה''ל
מסמך ההסכמה להשתתפות בניסוי צה''ל

מצה"ל נמסר כי "במסגרת המאבק הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורנה הוביל חיל הרפואה מחקרים רפואיים בשיתוף של גורמים אקדמאיים מהארץ. במסגרת המחקר המדובר במסגרתו נבדקה שיטת דגימה חדשנית, שנועדה לאפשר דיגום אוכלוסיות גדולות במהירות ומכאן לקדם משמעותית את המענה למגפה".

"ההשתתפות במחקר זה היתה כרוכה בדגימת מטוש מהאף, כמו בדיקת קורונה 'רגילה', ונעשתה רק בהסכמת הנבדקים שקיבלו הסבר מסודר ואף חתמו על טופס הסכמה, תוך שהוסבר להם כי הם חופשיים לבחור שלא להשתתתף בניסוי".