"אין מצב חירום": עימות בקבינט הקורונה על החזרת איכון השב"כ

ראש השב"כ העלה חשש מחשיפת היכולת הטכנולוגית, וסבר כי לא מדובר במצב שמצדיק שימוש בה. נתניהו ושטייניץ תמכו בחידוש השימוש באמצעים: "אויבינו כבר מכירים את היכולת, חושש מאובדן שליטה"

זמן צפייה: 03:50

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) ברקע העלייה ברמות התחלואה, ובו השרים דנו בין היתר על האפשרות של חידוש השימוש באמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה. במהלך הישיבה התפתח עימות בנושא בין המשתתפים, כאשר ראש השב"כ נדב ארגמן טען כי קיים חשש מחשיפת היכולות הטכנולוגית של השב"כ, וכמו כן הוא סבר ש"אין מצב חירום שמצדיק שימוש כזה". ארגמן הוסיף כי "אם נגיע למצב חירום אמיתי - אסיר את ההתנגדות שלי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בחידוש השימוש ואמר שאינו חושש מחשיפת היכולת הטכנולוגית: "המידע על היכולת הטכנולוגית של השב"כ אולי לא מוכר לאזרח הפשוט אבל כבר הגיע לאויבינו. אני חושש מעליה אקספוננציאלית בתחלואה ומאובדן שליטה". כמו כן, נתניהו הציע במהלך הישיבה כי כל החלטה על הפעלת אמצעי השב"כ תתקבל ע"י מנגנון פריטטי.

אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה
אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

גם השר שטייניץ תמך בחידוש השימוש ואמר: "כשמשתמשים במסוקים כדי לחלץ אנשים זה בסדר? מה לא לגיטימי? השב"כ זה דמון? זה בעד האזרחים לא נגד האזרחים. ההתנגדות לכך היא איוולת מוחלטת. הפגיעה בפרטיות נמוכה מהחקירות של משרד הבריאות".

שטייניץ ציין כי אם היה נעשה שימוש מלכתחילה באמצעי השב"כ לא היה צורך להטיל סגר. השר יזהר שי, שמתנגד לשימוש באמצעי השב"כ, קטע את שטייניץ ואמר: "זו תיאוריה מעניינת אבל אין לה שום ביסוס מדעי". שטייניץ המשיך ומתח ביקורת על השרים שהתנגדו לשימוש באמצעי השב"כ: "אתם מושפעים ממאמרים בעיתונים ולטענות מקבוצות לחץ אזרחיות בלי שום בסיס", אמר.

גם השרים עמיר פרץ ואבי ניסנקורן התנגדו לחידוש השימוש באמצעי השב"כ בעיתוי הנוכחי, וציינו כי התחלואה לא הגיעה לנקודת קיצון שמחייבת זאת.