חולל קברו של לוחם גולני שנפל: "הארון נפתח והונח עליו פתק"

סימני חפירה התגלו בקברו של עמית בן יגאל, שנהרג מפגיעת אבן בפעילות מבצעית. על ארונו נמצא פתק ועליו נכתב: "יש לילד שלך 72 שעות לקום לתחיה". הערכה בצה"ל: מדובר באדם מעורער בנפשו

זמן צפייה: 02:14

סימני חפירה התגלו הערב (חמישי) על חלקת הקבר בבית העלמין הצבאי של הלוחם עמית בן יגאל, שנהרג מוקדם יותר השבוע מפגיעת אבן בעת פעילות מבצעית בצפון השומרון. פקחית מטעם עיריית באר יעקב ציינה כי ארון הקבורה של בן יגאל נמצא כשהוא פתוח בחלקו העליון, והיה מונח עליו פתק שלשונו: "יש לילד שלך 72 שעות לקום לתחיה".

המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. צה"ל והמשטרה בוחנים את נסיבות המקרה, אך ההערכה היא כי מדובר באדם מעורער בנפשו.

עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן | צילום: חדשות 13

ראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, מסר: "למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר. הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה. בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית. גורמי הצבא גם הם החליטו להציב חיילי גולני שישמרו על חלקת הקבר וגם משטרת ישראל הציבה מצידה אבטחה במתחם בית העלמין".

ממשרד הביטחון נמסר: "אנשי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, שוהים בחלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, מאז היוודע האירוע ומטפלים בחלקת הקבר יחד עם הרבנות הצבאית. משרד הביטחון מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה. אגף משפחות, הנצחה ומורשת מלווה את משפחת בן-יגאל ויעניק לה את כל התמיכה והסיוע הנדרשים. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל. לאור האירוע, הוחלט כי הלילה תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין".

כאמור, ביום שלישי נהרג בן יגאל, לוחם צה"ל מסיירת גולני, מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבצפון השומרון. זה ההרוג הראשון של צה"ל השנה מפעילות מבצעית. דובר צה"ל הדי זילברמן: "אירוע קשה". בן יגאל הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

אמו של עמית בן יגאל סופדת לו, כשהיא לובשת את חולצתו ואת דרגתו
אמו של עמית בן יגאל סופדת לו, כשהיא לובשת את חולצתו ואת דרגתו | צילום: חדשות 13

זילברמן ציין כי התקרית אירעה במהלך פעילות של ארבעה מעצרים במקביל, שכללו הפרות סדר והשלכות אבנים. לפנות בוקר עם תום המעצרים והיציאה מהכפר הושלכה אבן מהגג של אחד הבתים. הלוחם היה עם קסדה, אך נפצע קשה מאוד ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם כאמור בהמשך נקבע מותו.

מפקד החטיבה ומפקד האוגדה מתחקרים את האירוע. נכון לעכשיו לא נלכד זורק האבן.