לוחם צה"ל נהרג מפגיעת אבן בראשו בצפון השומרון

מצה"ל נמסר כי החייל עמית בן יגאל נפגע בראשו מאבן גדולה בכפר יעבד, במסגרת פעילות מבצעית של סיירת גולני למעצר 4 חשודים. צה"ל החל בתחקיר ראשוני ומנסה לאתר את משליך האבן

זמן צפייה: 05:48

לוחם צה"ל מסיירת גולני, עמית בן יגאל מרמת גן, נהרג הלילה (שלישי) מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבצפון השומרון - כך הותר הבוקר לפרסום. זה ההרוג הראשון של צה"ל השנה מפעילות מבצעית. דובר צה"ל הדי זילברמן: "אירוע קשה". בן יגאל הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

זילברמן ציין כי התקרית אירעה במהלך פעילות של ארבעה מעצרים במקביל, שכללו הפרות סדר והשלכות אבנים. לפנות בוקר עם תום המעצרים והיציאה מהכפר הושלכה אבן מהגג של אחד הבתים. הלוחם היה עם קסדה, אך נפצע קשה מאוד ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם כאמור בהמשך נקבע מותו.

מפקד החטיבה ומפקד האוגדה מתחקרים את האירוע. נכון לעכשיו לא זוהה זורק האבן ולא זוהה ירי לעברו. בשעה זו לוחמי צה"ל פועלים בכפר יעבד בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה האבן.

עמית בן יגאל
החייל עמית בן יגאל שנהרג בפעילות מבצעית

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית ע"י בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לבן יגאל: "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

עמית בן יגאל, לוחם גולני שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון השומרון
עמית בן יגאל, לוחם גולני שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון השומרון | צילום: חדשות 13

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס לאירוע: "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

בני גנץ, יו"ר כחול לבן והמיועד לתפקיד שר הביטחון, התייחס אף הוא לנפילתו של בן יגאל: "רק לאחרונה התייחדה מדינת ישראל עם גיבוריה, והיום אנחנו נדרשים בכאב גדול להוסיף שם נוסף לרשימת הנופלים. תנחומיי מעומק הלב לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. אני בטוח שכוחות הביטחון ישימו את ידיהם על המחבל הארור וימצו איתו את הדין".