הערכה: אוחנה יכריז על זהות המפכ"ל הבא היום או מחר

פרסום ראשון: השר לביטחון הפנים צפוי לראיין היום בפעם האחרונה את המועמדים הסופיים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס, וככל הנראה יודיע להם על החלטתו כבר במהלך השיחה

זמן צפייה: 00:26

פרסום ראשון: השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, צפוי לקיים היום (שלישי) בשעות אחר הצהריים שיחות אחרונות עם המועמדים לתפקיד המפכ"ל ונציב שב"ס. ככל הנראה, אוחנה יודיע להם על החלטתו במהלך השיחה. הערכה היא שההודעה על המפכ"ל הבא תצא ככל המוקדם היום או מחר.

כזכור, ביום שבת האחרון, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, בו הודיע כי עליהם לאייש מיד את המשרות הבכירות שטרם אוישו. "יש להצר על מצב בלתי רצוי זה, ההתנהלות חותרת תחת עקרונות מרכזיים בעבודת הממשלה".

כ"ץ הכריז על מענק נוסף לעסקים – צפוי להיבלם אם הכנסת תתפזר

ביהמ"ש העליון דחה את הערעור: מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

הפרויקטור לשעבר גמזו: "הפכו את איכילוב למרכז חיסונים כללי"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

מכתבו של מנדלבליט נכתב לאחר שלפני כשבועיים, שופטי בג"ץ הוציאו צו מוחלט לממשלה, ודרשו לקדם את מינוי המפכ"ל. "חלפו שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם", נכתב בצו. "על המשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".

זאת ועוד, לפני כחודש פנה היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לבג"ץ, וביקש להוציא צו על תנאי לממשלה שיביא לקידום מינוי מפכ"ל המשטרה. זאת, לאחר שכבר כשנתיים אין מפכ"ל קבוע, בעוד ניצב מוטי כהן משמש כממלא המקום. שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לפניית מנדלבליט כי "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה - קורא למנות מפכ"ל ופרקליט מדינה, ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי".