ביהמ"ש העליון דחה את הערעור: מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

השופטים דחו את טענות לייפר, המואשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה, לפיה לא ניתן להסגירה בשל מצבה הנפשי. שר המשפטים: "הגיעה העת לצדק עם קורבנותיה, אחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי"

זמן צפייה: 00:38

מלכה לייפר, המואשמת בתקיפה מינית וביצוע מעשי אונס בתלמידותיה בעת שהייתה מנהלת בית ספר חרדי במלבורן, תוסגר לאוסטרליה. כך קבע היום (שלישי) בית המשפט העליון, כאשר הוא דחה את הערעור לפיו לייפר לוקה בנפשה. אבי ניסנקורן, שר המשפטים, בירך בתגובה בטוויטר: "לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר", והוסיף כי "בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".

 

דסי ארליך, אחת הקורבנות של לייפר, צייצה מביתה באוסטרליה: "הערעור התקבל! סוף מדהים ל-74 דיונים בבית המשפט. רק עוד צעד אחד - שחתימה של שר המשפטים ניסנקורן ולייפר על המטוס לאוסטרליה".

מהמחלקה הבין-לאומית בפרקליטות נמסר: "החלטת בית המשפט מביאה לסיומו של הליך משפטי ארוך, במסגרתו קיבל בית המשפט את העתירה להכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, בגין ביצוע עבירות מין חמורות במספר תלמידותיה. המחלקה תפנה לאלתר לשר המשפטים על מנת שיחתום על צו הסגרה בעניינה של מלכה לייפר, צו שיורה לממש את הכרזתה של מלכה לייפר בת הסגרה, ולהסגירה בפועל לאוסטרליה על מנת שתעמוד שם לדין בגין העבירות בגינן התבקשה הסגרתה".

כזכור, לפני כשלושה חודשים, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי לייפר תוסגר לאוסטרליה. בעקבות כך, לייפר ערערה לבית המשפט העליון בנוגע לפסיקה, שכאמור נדחתה היום על ידו. גם אז בירך ניסקורן על ההחלטה וכתב: "לייפר עשתה מעשה חמור וניסתה להתחזות ללוקה בנפשה על מנת לחמוק מהסגרה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

10 שנים לאחר שנסחפה בצונאמי: סירת דייגים נשטפה לחוף ביפן

לקראת "ריסון מהודק"? יותר מ-2,200 נדבקים ביממה האחרונה

רשמית: חבר האלקטורים אישר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות

מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

בתחילת אותו החודש, בית המשפט העליון דחה פה אחד את ערעורה של לייפר, וקבע כי מצבה הנפשי לא מונע את הסגרתה. "אין לקבל את טענתה הבלתי שגרתית לפיה היא נכנסת למצב פסיכוטי לפני כל דיון משפטי בעניינה ובזמן בדיקותיה על ידי פסיכיאטרים, כך שמצבה משתפר ומתדרדר לסירוגין בהתאם להליכים המשפטיים", נכתב בפסיקת בית המשפט. "שבעה פסיכיאטרים קבעו שהיא מתחזה".

בדצמבר אשתקד, כאשר יעקב ליצמן (יהדות התורה) מונה לשר הבריאות, התעוררה סערה בצל החשדות וההמלצה להעמידו לדין בגין עבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת לייפר. כידוע, בחודש ספטמבר באותה השנה, המליצה המשטרה להעמיד את ליצמן לדין. בין השאר, חשוד ליצמן כי סייע ללייפר לחמוק מהסגרתה לאוסטרליה – לצורך העמדתה לדין בגין עבירות מין בקטינות. החקירה נגדו נקראה "תיק 1452", במסגרתה נחקרו מספר אירועים שבהם עלה החשד כי ליצמן ניצל את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד.

במהלך חקירתו, התייחס ליצמן לחשדות נגדו ואמר אז כי: "איני יכול להתייחס לדברים מלבד האמירה אותה השמעתי מתחילת הדרך שמצפוני נקי ושחלילה לא פעלתי במקרים אלה שנחקרו כמו באף מקרה אחר ממניעים פסולים".