מיליארדים נמחקו בבורסה - האנליסטים מאשימים את טראמפ

שני המדדים המובילים בוול סטריט איבדו כ-3 אחוזים מערכם, הבורסה בתל אביב צנחה ביממה האחרונה בכמעט 4 אחוזים, וטבע ממשיכה לשקוע בחובות. "הגורם העיקרי - מלחמת הסחר בין סין לארה"ב"

זמן צפייה: 02:08

מיליארדי דולרים בבורסה נמחקו בימים האחרונים. שני המדדים המובילים בוול סטריט איבדו כשלושה אחוזים מערכם וקבעו גם את המגמה בבורסה בתל אביב, שצנחה ביממה האחרונה בכמעט ארבעה אחוזים.

"הגורמים שמעיבים על השוק היום הם בעיקר הם מלחמת הסחר בין סין לארצות הברית, המחאות בהונג קונג, וגם הברקזיט בבריטניה", אמר אלון גלזר, סמנכ"ל "לידר שוקי הון". "יש בעולם הרבה בלגן שמשפיע על השווקים". האנליסטים בארצות הברית מאשימים גם הם בצניחה את מדיניות המכס של טראמפ, במסגרת מלחמת הסחר. אך הנשיא מצידו מאשים את הנגיד האמריקני ג'רום פאואל, שהעלה לטענתו את הריבית מהר מידי וקיצץ אותה לאט מידי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברות הקונגרס על איסור כניסתן לארץ: "עלבון לערכי הדמוקרטיה"

פרקליט המדינה ממליץ להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בתיקו; ימינה – השלישית בגודלה

הבורסה בוול סטריט
הבורסה בוול סטריט | צילום: חדשות 13
חברת ''טבע''
חברת ''טבע'' | צילום: חדשות 13

גם טבע מצליחה לבלוט בתוך הכאוס הגדול, לרעה כמובן, כשמניית החברה צנחה בעוד 6.5%. עכשיו ענקית התרופות שווה רק שישה מיליארד דולרים, אל מול חובות של 27 מיליארד. לזה יש לצרף את הדרישה של הסנאטור ברני סנדרס, לחקירה פלילית נגד טבע בחשדות לתיאום מחירים, ולשאול האם החברה תצא מהמשבר.

"התביעות שקיימות היום בהחלט גורמות חשש ממשי לתשלומי החוב של טבע", אמר גלזר. "עם חוב כל כך גדול, טבע באמת בסכנה קיומית".