בתוך חודש: 115 אלף ישראלים נוספו רשמית למעגל האבטלה

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שיעור האבטלה זינק בספטמבר בכמעט שלושה אחוזים ועומד על 14.2% - כ-590 אלף ישראלים. זאת, לאחר שבאוגוסט היו 474 אלף מובטלים

זמן צפייה: 01:09

שיעור האבטלה הרשמי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה זינק בסטמבר ל-14.2% - כך עולה מנתונים שפורסמו היום (שני). מדובר בכ-590 אלף ישראלים שעל פי הנתונים הרשמיים הם מובטלים.

בחודש שעבר, עמד שיעור האבטלה הרשמי על 11.3%, כ-474 אלף מובטלים - זינוק של כמעט שלושה אחוזים. יש לציין כי נתוני שירות התעסוקה מצביעים על קרוב למיליון מובטלים, בשל שיטת מדידה שונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סופית: היועמ"ש החליט שלא תיפתח חקירה פלילית נגד השרה גמליאל

\15 ערים גדולות הודיעו: הגנים בשטחנו יפעלו רק 5 ימים בשבוע

גמזו: "נקצר את הבידוד ל-12 ימים ע"י בדיקה ביום העשירי"

Capture
הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב (ארכיון)

אתמול, פרסם שירות התעסוקה דוח אשר מסכם את מגמות האבטלה של חודש ספטמבר והגל השני של הקורונה, שבו חלה עלייה במספר דורשי העבודה בישראל. בדוח השווה שירות התעסוקה גם בין הנתונים שנרשמו עם פרוץ המגפה בישראל בחודש מארס לבין אלה שנרשמו בסגר השני, בתחילת החודש שעבר.

מהדוח עולה כי בספטמבר נרשמו בשירות התעסוקה 205 אלף מובטלים חדשים, ומנגד - רק 25,300 חזרו לעבודה. בשירות התעסוקה דיווחו כי שיעור המפוטרים בגל השני גבוה מהגל הראשון - 10.2% לעומת 7.4% בהתאמה. בדומה לגל הראשון, מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה בחודש ספטמבר - 82.6%, הוצאו לחל"ת.

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: החדשות 13

מבין המובטלים החדשים, 63% הם נשים לעומת 57% שנרשמו בגל הראשון, זאת ככל הנראה בשל סגירת מערכת החינוך שהובילה לפיטורים רבים בקרב עובדות הוראה במגזר הפרטי. עוד עולה מהנתונים כי 50% מבין המובטלים החדשים הם צעירים עד גיל 34 - נתון גבוה במקצת ביחס למה שנרשם בגל הראשון - 47%. הסיבה לכך שהרבה מהמובטלים הינם צעירים נובעת, כך נראה, מהעובדה שהם עובדים בעיקר בתחום המכירות והמסעדנות שהושבתו.

אילת היא העיר שבה נרשמה העלייה המשמעותית ביותר במספר המובטלים. שם, בשל סגירת ענף התיירות, זינק שיעור הנרשמים בלשכה ב-16.6%. כעת, שיעור האבטלה באילת עומד על 39.3%. במהלך ספטמבר חלו עליות של בין 4% ל-5% בשיעור דורשי העבודה גם בחולון, קריית גת, ראש העין, חדרה, באר שבע ובת-ים.

כיום, ביתר עילית היא העיר שבה שיעור דורשי העבודה הוא הגבוה ביותר בארץ, ועומד על 40.5%. גם במודיעין עילית, בני ברק ובית שמש שיעורי האבטלה גבוהים, ועומדים על 35.5%, 30.1% ו-27% בהתאמה. בתל אביב, שיעור המובטלים הינו 21.4% ואילו במודיעין- מכבים 16.6%, הנתון הנמוך בישראל.