ליברמן הכריע: בעוד כשבוע יופסק תשלום החל"ת לבני 45 ומטה

שר האוצר קבע כי מ-1 ביולי, מובטלים צעירים לא יקבלו יותר כספים מהמדינה - למעט הבטחת הכנסה. בנוסף, תבוטל הזכאות של בני ה-67 ומעלה למענק הסתגלות וייפסקו כל מענקי העצמאים

זמן צפייה: 01:31

הסוף לדמי האבטלה: שר האוצר אביגדור ליברמן החליט היום (שלישי) כי החל מ-1 ביולי יופסק תשלום החל"ת למובטלים בני פחות מ-45 - ללא תלות במצבם המשפחתי. מי שיוותר ללא עבודה, יוכל לקבל הבטחת הכנסה בלבד. בשלב זה, מובטלים בני 45 ומעלה ימשיכו לקבל תשלום במשך 88 ימים נוספים.

בנוסף להחלטה לעצור את דמי האבטלה עבור רבים מהציבור הישראלי, ליברמן קבע כי מיום חמישי הבא יופסק מענק ההסתגלות בסך 4,000 השקלים אותו קיבלו בכל חודש מובטלים בני 67 ומעלה, וכי לא יינתנו יותר מענקים לעצמאים - ללא תלות בהכנסותיהם או בענף שבו הם עוסקים.

מי שכן ימשיכו לקבל כספים מהמדינה הם עובדים בענף התיירות, אשר יהיו זכאים לחל"ת גמיש כך שהם יקבלו השלמת שכר מקופת האוצר - באופן יחסי לחלקיות המשרה שלהם. כמו כן, חברות בתחום התיירות יקבלו סיוע ספציפי ישיר דרך משרד התיירות, ויולדות השוהות באבטלה ממשוכת יוסיפו לקבל דמי לידה עד לתום 2021.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתב"ג, בתי ספר ובתי חולים: המקומות שבהם תוחזר חובת המסכות

פרופ' אש: "אנשים לא אוכפים את תנאי הבידוד – לכן רואים הדבקה"

40 שנה לתקיפת הכור בעיראק: נחשפים מסמכים ושרטוטים מהמבצע

אביגדור ליברמן, אוצר, טקס חילופים, ישראל ביתנו
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: דוברות משרד האוצר

ההחלטה של ליברמן בעצם מרחיבה את זו של שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ מתחילת החודש, שהורה להפסיק את מתן דמי האבטלה בתחילת יולי לצעירים בני 28 ומטה, זאת בעקבות התופעה הרווחת בקרב צעירים שמעדיפים לקבל קצבה חודשית מהמדינה ולא לחזור למעגל העבודה - חרף העובדה כי כל הגבלות הקורונה הוסרו, המשק נפתח - ומאות משרות נותרו לא מאוישות.