נתב"ג, בתי אבות ובתי חולים: המקומות שבהם תוחזר חובת המסכות

בשל העלייה במניין הנדבקים, משרד הבריאות החליט להחזיר את חובת עטיית המסכות באולם הנכנסים בנמל התעופה ובמוסדות חינוך עם מספר נדבקים גבוה • משהב"ט יסייע בהקמת מתחם בדיקות נוסף בנתב"ג

זמן צפייה: 03:06

בעקבות העלייה הגוברת בתחלואה והתפרצות הזן ההודי בישראל, משרד הבריאות החליט היום (שלישי) להחזיר את חובת עטיית המסכות באולם הנוסעים בנתב"ג, בכל המוסדות בהם מתקיימים יחסי רופא ומטופל, ובבתי ספר עם התפרצות קורונה משמעותית.

במקביל, משרד הביטחון הודיע היום כי יסייע למשרד הבריאות בהקמת מתחם בדיקות נוסף בנתב"ג, שיוכל לבצע בדיקות למאות אנשים בו זמנית. עוד נמסר כי הקמת המתחם תיעשה באופן מזורז באמצעות צה"ל וגורמי מקצוע נוספים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

40 שנה לתקיפת הכור בעיראק: נחשפים מסמכים ושרטוטים מהמבצע

הנתון הגבוה מזה חודשיים: 125 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

הליכוד נגד רגב: "נעדרה ללא אישור"; הח"כית: "יצאתי בתיאום"

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בתגובה: "מערכת הביטחון תמשיך לסייע למערכת הבריאות ולכל משימה לאומית שתידרש לה. המלחמה בקורונה לא מאחורינו, אבל בעזרת פעולות נחושות ומהירות, נשמור על רמת תחלואה נמוכה, וננצח גם במאבק הזה".

מחדל בנתב''ג
מחדל בנתב''ג | צילום: צילום מסך

גם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הגיב לדברים: "כדי לשמור על שגרת החיים בישראל, עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק. משרד הבריאות תיגבר בצורה משמעותית את מערך הבדיקות בנתב"ג, וכעת, כהיערכות לעומס הטיסות הצפוי בחודשי הקיץ, נקים במהרה מתחם בדיקות נוסף כדי למנוע היווצרות תורים בלתי סבירים".

בתוך כך, משרד החינוך פרסם היום את נתוני התחלואה המעודכנים, לפיהם ישנם 183 תלמידים ו-20 אנשי צוות חינוך שנמצאו מאומתים לנגיף, כאשר סך הכל במערכת כולה ישנם 203 חולים. עוד עולה מהנתונים כי 5,052 תלמידים ו-112 אנשי צוות שוהים כעת בבידוד. בנוסף, שני בתי ספר בלבד נסגרו עקב תחלואה גבוהה בנגיף.