כישלון ל"מלשינון": רק 56 דיווחים על סרבנים לחזרה מהחל"ת

כחודש מאז הושק המוקד שמאפשר למעסיקים לדווח על עובדים שמסרבים לחזור לעבודה, בשירות התעסוקה דיווחו על מספר נמוך במיוחד של פניות שהתקבלו. 93 סרבנים נבדקו, מ-15 נשללה הזכאות לדמי אבטלה

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

כחודש לאחר השקת "המלשינון", רק 56 מעסיקים דיווחו על 93 עובדים שמסרבים לחזור מהחל"ת - כך עדכן היום (רביעי) שירות התעסוקה. ל-15 מתוך ה-93 מדווחים הייתה "סיבה מוצדקת שלא לחזור לעבודה", ולכן, בשירות התעסוקה החליטו להקפיא לזמן קצוב את דמי האבטלה שקיבלו.

השירות, כאמור, הושק בחודש שעבר על מנת לאפשר למעסיקים הנתקלים בסירובי עובדים לחזור מחל"ת לדווח על כך. בשירות התעסוקה הבהירו כי לא יהססו לשלול קצבאות למי שלא יספק סיבה מוצדקת לבחירה להישאר בבית ולא לחזור לשוק העבודה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב: לפחות 8 הרוגים באירוע ירי באטלנטה; החשוד נעצר

הירידה בתחלואה: מקדם ההדבקה – הנמוך ביותר מאז אוקטובר

המכשיר החדשני שיזהה חולי קורונה בצילום עיניים – וב-40 שניות

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

בהודעה המלאה לתקשורת צויין כי "בשירות התעסוקה סבורים שהארכת תקופת החל"ת המזכה בדמי אבטלה אוטומטיים עד יולי 2021 הייתה רשת ביטחון נחוצה בשעתה, שסייעה למאות אלפי משפחות שנשבר מטה לחמן לצלוח את התקופה.

"אולם, כעת ולאור מבצע החיסונים המוצלח ופתיחתו המלאה של המשק, יתכן והפכה רשת הביטחון לתמריץ שלילי בפני חזרה לעבודה לחלק מדורשי העבודה, בפרט בקרב מרוויחי שכר נמוך. לפיכך ובמקביל להעמדת מנגנון הדיווח, שב שירות התעסוקה וקורא למעסיקים להיעזר בו לגיוס עובדים, בין חדשים ובין להשבתם לעבודה של עובדים שיצאו לחל"ת".

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

"לא מדובר בתופעה גורפת", ביקש מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור להרגיע, "ויעיד המספר הנמוך יחסית של דיווחים שהגיעו לפתחנו. ישנם מאות אלפי דורשי עבודה המשוועים לעבודה, אני שב וקורא למעסיקים המתקשים לגייס עובדים להיעזר בשירות התעסוקה - אם באיוש המשרות ואם בשלל מגוון של שירותים וכלים תומכי השמה".