חנויות הרחוב נפתחו: "התרגשות גדולה, אך יש חשש שניסגר שוב"

עם כניסת שלב נוסף בהקלות לתוקף, עשרות אלפים פתחו מחדש את בתי העסק. בכניסה לחלק מהמקומות נרשמו תורים. קנסות חולקו למפירי ההנחיות. ליאת, בעלת חנות בגדים: "חיכינו שבועות ארוכים"

זמן צפייה: 04:33

ישראל יוצאת מהסגר: עם כניסתו לתוקף של שלב נוסף בהקלות, עשרות אלפי בעלי עסקים פתחו היום (ראשון) מחדש את בתי העסק שלהם ושבו לפעילות אחרי שבועות ארוכים, בניסיון לצאת מהמשבר הכלכלי.

ליאת סויסה, בעלת חנות בגדים ברמלה, סיפרה לחדשות 13: "ההתרגשות גדולה, הגיעו הרבה לקוחות מהבוקר. עבדנו עד עכשיו במשלוחים, אבל זה לא אותו דבר כמו לפתוח את החנות ללקוחות שמגיעים. יש חשש שמתישהו נצטרך לסגור שוב, אבל אני שמחה שלפחות נתנו לנו לפתוח אחרי שבועות ארוכים שמאוד חיכו לזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ריקודים ברחובות וזיקוקים: בארה"ב חוגגים את ניצחון ביידן

ניסיון פיגוע סמוך לחברון: מחבל ניסה לדקור חיילים – ונורה

האישה שניפצה את תקרת הזכוכית: סיפורה של קמלה האריס

מרכז קניות ביג
מרכז קניות ביג | צילום: יח''צ

בד בבד, בכמה מקומות בארץ נרשמו תורים מחוץ לחנויות, בשל ההגבלה שמאפשרת שהייה של עד ארבעה לקוחות בו-זמנית בבית עסק. פקחים הסתובבו וחילקו קנסות לבעלי עסק שהפרו את ההנחיות.

מוקדם יותר היום בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי למרות הפתיחה החלקית של המסחר, "אנחנו עדיין נמצאים בשלב מוקדם של החזרה לשגרה". נתניהו הסביר כי הממשלה עדיין בוחנת את ההשפעות של ההקלות והפתיחה המדורגת בשלבים הראשונים, והוסיף: "אנחנו רואים עלייה קלה בתחלואה. נבחן היטב אם להמשיך בפתיחה או לעצור".

חנות צעצועים
חנות צעצועים | צילום: חדשות 13

ביום חמישי, בריאיון לחדשות 13 אמרה ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי כי היא מתנגדת ליישום השלב השלישי כמות שהוא, כיוון שלטענתה קבינט הקורונה הפר את העקרונות שהציב משרד הבריאות. "בנינו אסטרטגיית יציאה עם עקרונות סדורים", אמרה. "זה בסדר שהקבינט יחליף שלבים ויעשה דברים בצורה אחרת, אבל יש כמה עקרונות בסיסיים. זה אומר לעמוד במדדי תחלואה. זה אומר לחכות שבועיים בין פתיחה לפתיחה, דבר ששברנו".

ד"ר אלרעי נימקה את התנגדותה לפתיחת החנויות. "ברגע שפותחים את החנויות מאוד קשה לאכוף את המספרים הקטנים", הסבירה. "אלה אנשים אקראיים שמסתובבים בתוך חנות. ברגע שיהיה מישהו מאומת לא נוכל אפילו לזהות מי היה בסביבתו"