חרף עידוד המדינה: 50% מההורים לא יודעים היכן החיסכון לילדיהם

הממשלה מפקידה 50 שקלים לכל ילד מדי חודש - אך מחצית מההורים לא מתעמקים באפשרויות ההשקעה, ורבים לא מוסיפים כסף לסכום הראשוני. כך, נוצר פער של עד עשרות אלפי שקלים בין המסלולים השונים

זמן צפייה: 02:22

במסגרת התוכנית "חיסכון לכל ילד" החליטה המדינה לעודד את ההורים לחשוב על העתיד, וכבר יותר משנתיים היא מפקידה 50 שקלים לכל ילד מדי חודש.  למרות הכוונות הטובות, נראה שלא חשבו על הכול עד הסוף.

מחקר של הביטוח הלאומי חשף לאחרונה כי רק שליש מההורים בוחרים להוסיף 50 שקלים ל-50 השקלים שהמדינה מפקידה מדי חודש, ומחצית מההורים לא מתעמקים במסלולי ההשקעה ומשאירים למדינה לבחור. מתברר שהמדינה פספסה כמה דברים בסיסיים - כמו לדאוג שכל אישה שיולדת תקבל עדכון על תוכנית החיסכון.

עוד בחדשות 13:

החופש הגדול הגיע לנתב"ג: אילו יעדים יהיו המבוקשים ביותר?

"לא עומד בעלות": 40% מרוכבי האופנועים מוותרים על ביטוח חובה

לואו-קוסט ביוקר: כמה באמת יעלו לנו ביטוחי הרכב המוזלים?

עגלות, ילדים, אמהות
50% מההורים לא יודעים היכן החיסכון לילדיהם

במקרה שבו הורה יבחר לקחת רק את מה שהמדינה חוסכת לילד ולשים אותו בבנק, החיסכון הסופי עשוי להגיע ל-11 עד 15 אלף שקלים – תלוי באיזה מסלול ריבית בוחרים, וכפול עם תוספת מההורים. אותו חיסכון בבתי ההשקעות, במסלול עם סיכון נמוך, ייתן לילד כ-14 אלף שקלים וקרוב ל-30 אלף אם ההורים יתרמו את חלקם. מסלול עם סיכון מוגבר יכול להקפיץ את הסכום הסופי לכ-22 אלף שקלים – או כ-45 אלף שקלים עם השתתפות הורים.

באופן זה, הפער בין מסלולי החיסכון עשוי להגיע ל-33 אלף שקלים – פער שתלוי גם במזל ובשינויים בשוק, אבל במידה רבה גם במודעות של ההורים.