לואו-קוסט ביוקר: כמה באמת יעלו לנו ביטוחי הרכב המוזלים?

מביטוח שבו צריך להוסיף כסף על נזקים שלא כלולים בפוליסה, ועד תשלום לפי ק"מ נסיעה: כשקוראים את האותיות הקטנות מגלים שלעתים הביטוחים המוזלים עלולים לא להשתלם

זמן צפייה: 04:58

חברות הביטוח מציפות אותנו בחודשים האחרונים בפרסומות לביטוחי רכב רזים, מוזלים, מצומצמים, מסוג לואו-קוסט. אך לעתים כשקוראים את האותיות הקטנות, מתברר של שהתנאים שכולל בתוכו הביטוח המוזל עשויים לעלות לנו יותר מאשר הפוליסה הרגילה.

ב-AIG למשל, עבור קאיה פיקאנטו דגם 2018 הציעו למערכת "ברקוד" ביטוח מקיף מוזל ב-1,900 שקלים, במקום ביטוח מקיף רגיל ב-2,500 שקלים. אך הלקוח נאלץ להוסיף תשלום על כל מה שלא כלול. "זה אומר שאין לך גרירה, שמשות, פנסים ומראות, רכב חלופי רק בתאונה, השתתפות טיפה יותר גבוהה, תנאים פחות טובים", הסביר המוקדן.

מכוניות
מכוניות | צילום: פוטוליה

אחת החברות שהכניסו את השינויים הללו היא "ליברה". שם מבקשים להתאים את הביטוח לנתונים האישיים והעבר של הנהג. אך חשוב לזכור שאם נשקר, עלול להיות לזה מחיר. על ביטוח מקיף שכולל הכול חוץ מנזקים מרעידות אדמה נשלם 1,948 שקלים.

בחברת הראל מציעים ביטוח לואו-קוסט בו על הלקוח להתקין ברכב מכשיר שיספור ק"מ, כך של כל ק"מ נהיגה משלם המבוטח 12 אגורות. כך שבמקרה שהחלפנו עבודה ולכזאת שבה צריך לנהוג יותר, זה יעלה לנו. כאמור, בביטוח מסוג זה ישלם הלקוח 50 שקלים בחודש בנוסף ל-12 אגורות לכל ק"מ. כל ק"מ מעל 12,000 ק"מ בשנה יהפוך את הפוליסה המוזלת ללא משתלמת לעומת הפוליסה הרגילה.

כמו כן, ההצעה החדשה של "כלל" להתקין מצלמה במכונית ולא לשלם השתתפות עצמית כוללת בתוכה תנאים, כמו דיווח מידי על התאונה ותיקון במוסך הסדר, כלומר כזה שבוחרת חברת הביטוח, ולא הלקוח.