בכיר באוצר: "נוהל הפנסיה השתנה לבקשת ניצן - מטעמים אישיים"

הממונה על השכר במשרד מתח ביקורת על דניאל הרשקוביץ, ששינה עבור פרקליט המדינה לשעבר את נוהל צבירת ימי החופשה - מהלך שמזכה את ניצן במאות אלפי שקלים. "מהלך חפוז שנעשה מטעמים אישיים"

זמן צפייה: 02:33

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, מתח ביקורת חריפה על נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שלדבריו "שינה מדיניות מטעמים פרסונליים לבקשת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן". כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

ניצן השתכר כפרקליט מדינה כ-80 אלף שקלים בחודש, והפנסיה שלו מחושבת בכ-50 אלף שקלים. לפני פרישתו, פנה ניצן דרך משרד המשפטים להרשקוביץ, וביקש ממנו לשנות את המדיניות שנוגעת לצבירת ימי חופשה שחלה על מנכ"לים בשירות המדינה - כך שתחול גם עליו. מדובר בהטבה של מאות אלפי שקלים, כפי שפרסם אתמול נתי טוקר ב"דה מרקר". באוצר אומדים את העלות הכוללת של שינוי המדיניות במיליונים.

עוד בחדשות 13:

הנהלת בתי המשפט: הרשות השופטת לא מתנגדת שחומרי נוה יתפרסמו

ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו למפכ"ל המשטרה

פרקליט המדינה שי ניצן בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בישראל
פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן | צילום: חדשות 13

במסמך שכתב בר נתן, שבו מתח ביקורת חריפה על הנציב, על מה שנתפס כ"שינוי מדיניות פרסונלי ללא דיון ועבודת מטה נדרשים", נכתב: "לא ברור המהלך החפוז שנעשה פה עוד בטרם הנושא לובן עד תום. בנסיבות הקיימות אף עולה חשש שהשינוי נעשה בעת הזאת מטעמים פרסונליים".

הנציב הרשקוביץ אישר לחדשות 13 כי השינוי בא בעקבות פנייה של שי ניצן, אבל לדבריו כבר שנתיים הוא תכנן לעשות את השינוי הזה שנוגע לעוד רבים בשירות הציבורי.