ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו למפכ"ל המשטרה

השר לביטחון הפנים, שראיין השבוע את מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, סגן המפכ"ל אלון אסור ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן – יכריז על הניצב שבחר לתפקיד. המינוי טעון את אישור ועדת גולדברג

זמן צפייה: 00:28

המרוץ למפכ"לות: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. המינוי טעון את אישור הוועדה למינוי בכירים.

זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע ראיין את שלושת המועמדים - מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, סגן המפכ"ל אלון אסור ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן. כזכור, המועמדים נדרשו להציג תוכניות למאבק בפשיעה בחברה הערבית ובתחום הבריונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניצב ידיד ידע על קשר בין ניסו שחם למתלוננת נגדו – ולא דיווח

המשטרה מסרבת להעביר לארדן ממצאי פוליגרף על המועמדים למפכ"לות

היועמ"ש לארדן: ניתן למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר

מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור
מוטי כהן, דורון ידיד ואלון אסור | צילום: חדשות 13

ביום שלישי נודע כי המשטרה מסרבת להעביר לידי ארדן את ממצאי הפוליגרף התעסוקתי שעברו שלושת המועמדים לתפקיד. זאת, בטענה כי מדובר במידע רגיש.

ביום ראשון, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לארדן כי החליט שמצב הדברים הנוכחי מאפשר מינוי של מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בזמן ממשלת המעבר.

ארדן, גלעד ארדן,
השר גלעד ארדן

היועמ"ש ציין במכתבו כי ישנו קושי לאור המצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה - לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה. "לנוכח זאת, ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי", נכתב.

היועץ המשפטי לממשלה ציין כי הודעת השר ארדן, על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא.