שכר המינימום יעלה, יום חופש נוסף: "עסקת החבילה" של ליברמן

שר האוצר, נגיד בנק ישראל ויו"ר ההסתדרות הציגו את המתווה שסוכם בין האוצר לראשי המעסיקים וההסתדרות. שכר המינימום יעלה בהדרגה ל-6,000 ש"ח, מספר ימי החופשה המינימלי יעלה ל-13 בשנה

זמן צפייה: 02:30

שר האוצר אביגדור ליברמן, יחד עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הציגו היום (רביעי) במסיבת עיתונאים את עסקת החבילה בין האוצר לראשי המעסיקים וההסתדרות, ולפיה שכר המינימום יעלה במתווה מדורג ל-6,000 ש"ח בחודש (לעומת 5,300 כיום).

השכר יעלה ב-100 ש"ח באפריל 2022, ולאחר מכן בארבע פעימות נוספות עד שיגיע ל-6,000 ש"ח בדצמבר 2025. בנוסף סוכם על תוספת יום חופשה בשנה, כאשר מספר ימי החופשה המינימלי יעמוד על 13 ימי חופש. עוד סוכם כי חישוב שעות נוספות יבוצע על בסיס חודשי ולא על בסיס יומי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתקפת הסייבר: נפתחה חקירה נגד החברה שנפרצה בחשד לרשלנות

המשטרה מצהירה בפרשת הרצח הכפול: "יודעים מי רצחו ומתי"

מינוי בעייתי? מאיר שטרית ימונה לחבר בוועדה לבחירת היועמ"ש

בנוסף הודיעו הצדדים על הגדלת פריון וגמישות במגזר הציבורי באמצעות עבודה מהבית, בתיאום בין עובדים למנהלים, והבטחת יציבות במגזר הציבורי, באמצעות הקפאת שכר עד שנת 2023 עם תקציב ל"פתרון בעיות במגזרים ספציפיים" עד אז.

"עברו 37 שנה מאז עסקת החבילה לייצוב המשק במשבר ההיפר אינפלציה", אמר ליברמן במסיבת העיתונאים, "אני מציע שתראו מה נכתב בתקשורת אחרי עסקת החבילה הקודמת - היום אנחנו יודעים עד כמה זה חשוב. אני לא משלה את עצמי - מחכים לא מעט אתגרים: בשנה הבאה נצטרך לחדש הסכמים קיבוציים, היצואנים סובלים מהדולר הנמוך והנגיד יטפל בזה, עצמאים זקוקים לדמי אבטלה ורשת ביטחון".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון אמר: "העסקה מייצרת ודאות לפעילות המשק, היא מדורגת ומידתית. הפגנת היכולת לשתף פעולה לטובת המשק תוכל לתרום לקידום מהלכים נוספים בשנים הקרובות". יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר בתגובה: "העלאת שכר המינימום ללא שביתות כשהדולר יורד - זה הישג אדיר".