מינוי בעייתי? מאיר שטרית ימונה לחבר בוועדה לבחירת היועמ"ש

שר המשפטים סער הודיע כי יביא לאישור הממשלה את מינויו של שטרית לוועדת האיתור. ב-2014 חשף ברוך קרא כי שטרית חתם על הסכם עם עוזרת בביתו שאיימה לתבוע על פגיעה בזכויותיה והטרדה מינית

זמן צפייה: 02:29

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער יביא לאישור הממשלה את מינויו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית כחבר הועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה. יש להזכיר כי שטרית חתם בעבר על הסכם "דמי שתיקה" עם עוזרת שהועסקה בביתו ופוטרה לאחר שהיא איימה לתבוע בגין פגיעה בזכויותיה ובגין הטרדה מינית - הסכם שנחשף ע"י פרשננו ברוך קרא בשנת 2014.

[brightcove_iframe video_id='793447-148' autoplay='0' credit='' desc='החשיפה של ברוך קרא בשנת 2014' poster='' kid='1_9b1inkyp' duration='597']

שטרית הכחיש מכל וכל את הטענות. המשטרה לא חקרה את הנושא משום שהעוזרת, שכאמור חתמה על הסכם לשמירת סודיות, לא שיתפה פעולה עם המשטרה. בהנחית היועץ המשפטי לממשלה דאז, ביקשה המשטרה ביוני 2014 מהעוזרת למסור עדות, אך היא לא נענתה לבקשה וחודש מאוחר יותר סגר היועמ"ש את התיק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת הרצח הכפול: פעילות משטרתית באזור י-ם לחיפוש אחת הגופות

בנט: "כמה מחברי האופוזיציה איבדו את זה, נתגייס מול הפייק"

"המשפחה שלנו שלמה שוב": הילדה שנעלמה באוסטרליה נמצאה בחיים

ההסכם נחשף יום לאחר שכמעט נבחר שטרית לנשיא העשירי של מדינת ישראל שלבסוף הפסיד בבחירות לראובן (רובי) ריבלין. ימים לאחר הטענות שהעלתה העוזרת בשנת 2012, כולל הוכחות לכאורה לעניין ההטרדה המינית, פנה שטרית לעורך דין מוכר לדיני עבודה, וזה הגיע עם העובדת להסכם מהיר ואפקטיבי לפיו ישלם לה 270 אלף שקלים בתמורה לוויתור על כל טענה מצדה.

אם מינויו של שטרית יאושר בממשלה, יושלם הרכב הוועדה שיבחר את היועץ המשפטי לממשלה הבא במקומו של אביחי מנדלבליט. בראש הוועדה יעמוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס ויהיו חברים בה ח"כ צבי האוזר, עו"ד תמי אולמן ופרופ' רון שפירא.