המוסד רכש מאה אלף בדיקות; בכירים במשרד הבריאות: ציוד לא נכון

הארגון רכש ציוד ממדינה שאינה מנהלת קשרים דיפלומטיים עם ישראל, אך הבכירים הבהירו כי לא הובאו מטושים ומבחנות ושעדיין חסרים פריטים כדי להגדיל את מספר בדיקות הקורונה

זמן צפייה: 04:34

מגפת הקורונה: המוסד הביא הלילה (רביעי) לישראל 100 אלף ערכות לבדיקת קורונה, מתוך חמישה מיליון ערכות שיובאו בסך הכל בימים הקרובים. בתגובה, מסרו בכירים במשרד הבריאות: "הציוד שהובא - לא נכון. לא בדיוק מה שהיינו צריכים".

פקידים בכירים במוסד התייחסו לדברי משרד הבריאות, ואמרו: "עלה צורך דחוף, אז המוסד התחיל לעסוק בנושא רכש ציוד לבדיקות קורונה במהירות. נבדוק מול משרד הבריאות מה היתה הבעייה  - ולהבא ידייק ויביא את מה שצריך".

המחסור הגדול ביותר בישראל כרגע הוא במטושים ומבחנות לאיסוף הדגימות. הציוד שהמוסד הביא, כך על פי הבכירים, אינו מטושים ומבחנות. בדיקת הקורונה מחולקת לשלושה שלבים: שלב איסוף הדגימה - שם זקוקים למטושים ומבחנות. השלב הבא הוא תהליך ה-PCR, שבו בעצם הדגימה נבדקת. לאחר מכן נעשה מיצוי של ה-RNA מתוך תוצרי השלב הקודם. על פי אותם גורמים במשרד, הציוד שרלוונטי לשלב האחרון בתהליך. כלומר, הוא לא מה שמשרד הבריאות צריך על מנת להגדיל את מספר בדיקות הקורונה.

במקביל, במגזר הפיננסי נעשים גם כן שינויים בשל התפשטות המגפה. חברת "ישראכרט" הודיעה שתוציא בחודש הבא לחל"ת עד 50% מעובדיה, וכן דיווחה כי שכרם של היו"ר, המנכ"ל וחברי ההנהלה והדירקטוריון יקוצץ ב-20%. כמו כן, הודיע בנק הפועלים על כך שיבצע הפרשה של 450 מיליון שקלים להפסדי אשראי. זאת, על רקע הערכה שחלק מהלווים בישראל יתקשו לפרוע את חובותיהם בשל משבר הקורונה. הבנק צופה שהמגפה תשפיע לרעה על תוצאותיו ב-2020 כולה, אך בשלב זה אינו מספק אומדן לפגיעה זו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מאוד מתסכל": הריחוק הפיזי מסבא וסבתא – בשל החשש מקורונה

פסח בצל הקורונה: ההכנות לליל הסדר ברקע הנחיות משרד הבריאות

איך נראה הכותל בימים שבהם אסור לנשק את האבנים מחשש לקורונה?

קבוצת ישראכרט
קבוצת ישראכרט | צילום: רויטרס

עוד במהלך הלילה אושפזו במחלקה המבודדת בבית החולים רמב"ם בני זוג בני 83 ו-85 מאזור הקריות, וכן גבר נוסף, בן 55 מאותו האזור. מבית החולים שיבא נמסר כי שלווה דהאן, שנדבקה ככל הנראה בעת שהותה על ספינת "דיימונד פרינסס" שעגנה לחופי יפן, החלימה ותשוחרר מאוחר יותר היום - אחרונת הישראלים ששהו על הספינה ואושפזו לאחר מכן. כך, שמספר המחלימים בישראל עולה ועומד כעת על 12.

עשרות בחורי ישיבות חב"ד ששהו לשנת לימודים בניו יורק נחתו הלילה בישראל. הם הובלו ישירות לבידוד ייעודי במלון דן פנורמה בירושלים. באזור שבו שהו, קראון הייטס בברוקלין, יש הידבקות והתפשטות גדולה מאוד.

ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי מכיוון שמספר המקומות שמבצעים בדיקות עלה ל-20 מעבדות פעילות, וכן כמות הבדיקות היומיות גבוהה יותר, פרסום נתוני החולים מתעכב.

כמו כן, קיבוץ פלמחים החליט לסגור את שעריו כדי למנוע כניסה של מי שאינם תושבי המקום. זאת, מחשש לאפשרות של הידבקות בנגיף הקורונה. עוד הודיע הקיבוץ כי יאפשר כניסה של שליחים למקום. ביישוב עינב שבשומרון עלה מספר הנדבקים לשמונה, מארבעה. לכן, הוכנסו לבידוד 187 בסך הכל - בהם 70 תינוקות וילדים.