"מאוד מתסכל": הריחוק הפיזי מסבא וסבתא - בשל החשש מקורונה

בעקבות הנחיות משרד הבריאות, משפחות רבות נמנעות ממגע קרוב עם הקרובים המבוגרים כדי לשמור על בריאותם. הבדידות אומנם לא פשוטה, אך הטכנולוגיה מקלה מאוד. "אולי נעשה את ליל הסדר באינטרנט"

זמן צפייה: 03:20

כבר כמעט שבוע ד"ר אהובה ניסן לא פגשה את נכדיה. כמה מהם גרים במרחק הליכה ממנה, אבל בגלל ההנחיות החדשות היא נאלצת להסתפק בשיחת וידיאו. לא תמיד השיחה עוברת חלק - אבל פשוט אין ברירה. "מאוד מתסכל, מאוד מפריע", סיפרה. "אבל אני מבינה שלטובתן ולטובתי, אנחנו צריכים להישמע לכל ההוראות של מערכת הבריאות".

גם ברוך דימור מנהל שיחות עם הילדים והנכדים בווידיאו. כמו במשפחות רבות בישראל, כדי להגן על סבא וסבתא, הוחלט שכל המציאות משתנה. הבדידות אומנם לא קלה, אבל הטכנולוגיה מקלה מאוד. "אנחנו דואגים לסבא", סיפרה נכדתו ניצן. "הוא כבר לא צעיר, אבל הוא בבית אז אני רגועה". "אי הוודאות זה אחד הדברים המקשים ביותר", סיפר ברוך. "אבל צריך למען הבריאות ולמען כולנו לקבל את הדברים כמו שהם".

סבא, סקייפ, שיחה בסקייפ
סבים וסבתות בימי הקורונה

אומנם לא פשוט לא להתראות עם סבא וסבתא בימים האלה, אבל רצוי לתקשר וכמה שיותר. "להתקשר לסבא וסבתא, אחד לשני, לדוד, לדודה, לאח, לאחות", אמר יובל סימון, פסיכולוג קליני ומומחה למצבי חירום. "אפשר לעשות אפילו את החיבורים של מספר סרטונים. אפילו ארוחת שישי, לקחת את כל המקלות של הסלפי ופתאום סבא וסבתא אוכלים יחד".

למרות הקושי, גם ברוך וגם אהובה אופטימיים ומקווים שהכול ייגמר, אולי עד ליל הסדר. "יש לי נין קטן, בן 4, אז הוא יעשה את ארבע הקושיות דרך האינטרנט. אני יודע מה יהיה? זה יהיה נורא מוזר אבל גם את זה אולי... נחיה ונראה".