משרד האוצר הודיע: עסקים חדשים יקבלו פטור של 95% מארנונה

כחלק מרשת הביטחון הכלכלית, נקבע שהמענק המגיע לעצמאיות לא ייפגע בשל חופשת לידה. כמו כן, תוארך תקופת ההגשה לקבלת מענק תעסוקה, ובתי עסק שנפתחו השנה יוכנסו למסלול הלוואות בערבות המדינה

זמן צפייה: 07:38

משרד האוצר הודיע היום (חמישי) על הרחבת תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שנועדה לסייע לעצמאים שנקלעו למצוקה בשל משבר הקורונה. כך, בתי עסק שקמו בחודשי ינואר ופברואר 2020, שרשמו ירידה במחזור המכירות, יקבלו פטור מארנונה בסך 95%.

בנוסף, עסקים אלה יוכנסו למסלול ירוק להלוואות בערבות המדינה וכן יקבלו סיוע בהתאמות למסחר מקוון ועמידה בתו הסגול. את הרחבת התוכנית גיבשו, בהתאם להנחיית שר האוצר ישראל כ"ץ, מ"מ מנכ"ל המשרד ערן יעקב, בשיתוף עם גורמי המקצוע מכלל האגפים במשרד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: יש להחליט על בתיה"ס כבר ביום א', לא פוסל גם פתיחת מסחר

ראש המודיעין בארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

"זו אשמתכם": המשטרה פיזרה חתונה בים המלח, החתן התעלף • תיעוד

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

באוצר אף הודיעו כי במסגרת התוכנית הוחלט כי המענק המגיע לעצמאיות לא ייפגע בשל חופשת לידה - זאת לאחר שנודע כי הזכאות שלהן נפגעה משום שנרשמה ירידה בפעילות הנובעת משהייה בתקופת לידה בשנת 2019. כעת, כאמור, הוחלט שתקופה זו לא תובא בחשבון לצורך קביעת הזכאות למענק.

סעיף נוסף עליו הודיעו באוצר הוא הארכת משך תקופת ההגשה לקבלת מענק תעסוקה. הארכה זו "תאפשר לעסקים רבים נוספים הזדמנות לממש את זכאותם לקבל מענק בסך אלפי שקלים על החזרת עובדים לתעסוקה", לשון ההודעה.

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

כמו כן, מועצת רשות המים אישרה את הצעתו של השר זאב אלקין להגדיל את כמות המים בתעריף הנמוך למשקי בית מ-3.5 ל-4 קוב בתקופת משבר הקורונה. האזרחים שחרגו מהכמות בתעריף הנמוך, חשבונות המים שלהם גדלו בצורה ניכרת, עד 30%. יחד עם זאת בניגוד להצעתו המקורית של השר אלקין מועצת רשות המים החליטה במקביל לייקר ב-3% את התעריף המים הגבוה לתקופה מקבילה.

השר אלקין:" מדובר במהלך צודק. אין סיבה שמשפחות רבות ישלמו מחיר כבד על החלטה שאין להם שליטה עליה. אזרחים רבים נשארו בבתים כשההכנסה שלהם נפגעה, ושמערכת החינוך סגורה בחלקה וגם ילדיהם נותרו בבתיהם ובאופן טבעי הם צורכים יותר מים אין סיבה שהיקף המים במחיר מסובסד לא יעלה. אני מברך את מועצת רשות המים שקיבלו את ההחלטה הנכונה יחד עם זאת אני מצר על כך שרשות המים בניגוד לעמדתי בחרה לייקר את התעריף הגבוה ב 3% מבלי שיש להם את הנתונים המלאים על צורך לעשות זאת וזאת בניגוד להחלטות דומות שהתקבלו בעבר."

בשבוע הבא תובא לאישור הכנסת הצעת חוק ימי הבידוד, זאת במטרה לשפר את השתתפות המדינה לגבי עסקים קטנים ביחס למתווה שגובש. "מדובר בבשורה משמעותית לציבור בעלי העסקים והעובדים בישראל", הסבירו באוצר.