ראש המודיעין בארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

ג'ון רטקליף טען כי בידי המודיעין מידע מאומת על כך שהמדינות השיגו רשימות של מצביעים בבחירות, והוסיף: "ראינו שטהרן שולחת מיילים מזויפים במטרה להפחיד בוחרים ולפגוע בטראמפ"

זמן צפייה: 01:08

הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020: ראש המודיעין הלאומי ג'ון רטקליף טען הלילה (חמישי) כי רוסיה ואיראן מנסות - כל אחת בנפרד, להתערב בבחירות ולהשפיע על דעת הקהל. זאת, פחות משבועיים למועד ההצבעות. כזכור, גם בבחירות הקודמות נודע כי האקרים שנמצאו ברוסיה חדרו לתשתית מערכת הבחירות, אולם זו הפעם הראשונה שנטען כי איראן היא שניסתה להתערב גם כן.

רטקליף, שהיה בעברו חבר קונגרס אמריקני, גילה כי בידי המודיעין מידע מאומת על כך שהמדינות השיגו רשימות של מצביעים, והוסיף: "ראינו שאיראן שולחת מיילים מזויפים במטרה להפחיד בוחרים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בטראמפ.

נורמלית ברמה של יחסים בינלאומיים וביחס למדינות אחרות. תגובת איראן על הפרסום הלילה

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מ"מ יועמ"ש הכנסת: ביטול ההצבעה על ועדת חקירה לצוללות – תקין

המנהרה שנחשפה בגבול עזה – מנהרה התקפית של חמאס

רה"מ יוזם מתווה יציאה מקוצר; מסתמן: בתיה"ס ישובו לפני העסקים

עימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ
העימות הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

ראש המודיעין, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים נדירה יחסית שקיים עם מנהל ה-FBI כריס ריי, הזהיר כי מדינות זרות שיתערבו בבחירות "ישאו בתוצאות וישלמו את המחיר", כלשונו. השניים קראו לבוחרים לצאת ולהצביע ללא חשש, וסיכמו: "פעולות אלו הן ניסיונות נואשים של יריבים נואשים".

בינתיים, בקרמלין הוציאו הודעה רשמית שבה הכחישו את הטענות. בינתיים באיראן, הממשל זימן את שגריר שוויץ, אשר מייצג את עמדת ארה"ב בטהראן, זאת על מנת למחות נגד הטענות. "אנו ממליצים לארה"ב להימנע מהאשמות חסרות בסיס", אמר דובר משרד החוץ האיראני, והוסיף: "כדאי לה להתנהג כמו מדינה נורמלית".

ג'יל וג'ו ביידן ומלאניה ודונלד טראמפ בעימות הראשון
ג'יל וג'ו ביידן ומלאניה ודונלד טראמפ בעימות הראשון | צילום: רויטרס

הבחירות, כאמור, יתקיימו בעוד פחות משבועיים. ביום שלישי החליטו מארגני העימות בין המועמדים לנשיאות כי במהלך האירוע יושתקו המיקרופונים של המועמדים למשך שתי דקות, בזמן שהיריב מדבר. זאת במטרה לאפשר לכל מועמד להביע את דבריו מבלי שיופרע על ידי השני. בקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ התנגדו לשינוי, אך הודיעו כי לא יבטלו את ההשתתפות באירוע.

טראמפ הצהיר כי ישתתף באירוע, שיהיה העימות האחרון בין השניים וייערך בלילה שבין חמישי לשישי, אך טען: "לא הוגן ששינו את הנושאים לדיון, ומאוד לא הוגן שפעם נוספת המנחה מוטה לחלוטין".