תוכנית המענקים תורחב: משפחות ברוכות ילדים יקבלו סכום נוסף

הורים יקבלו 500 שקלים על הילד הרביעי, ו-300 על הילד החמישי ואילך. ח"כ זוהר: "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך" • בכיר נוסף באוצר מתפטר: סגן ראש אגף התקציבים יסיים את תפקידו

זמן צפייה: 01:42

ועדת הכספים דנה הבוקר (שלישי) בהרחבת תוכנית המענקים, כך שמשפחות עם יותר משלושה ילדים יקבלו מענקים נוספים. בעקבות דרישת מפלגת יהדות התורה, שר האוצר ישראל כ"ץ הסכים להוסיף 500 שקלים על הילד הרביעי, ועל הילד החמישי ואיך ישולמו 300 שקלים לכל ילד. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בדיון כי "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים".

בתוך כך, בכיר נוסף במשרד האוצר הודיע על פרישתו מהתפקיד - סגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר, מסר כי יסיים את תפקידו לאחר 12 שנות עבודה באגף. יוצר החל את דרכו באגף תקציבים בשנת 2008 כרפרנט מקרקעין ותכנון, בהמשך קודם וכיהן כרכז שיכון ובינוי וכרכז תחום הפנים והשלטון המקומי. בשנת 2017 מונה יוצר לתפקיד סגן הממונה על התקציבים לתחומי נדל"ן ושלטון מקומי, וכן לתפקיד יו"ר ועדה למתחמים מועדפים לדיור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-2,000 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 315 חולים במצב קשה

"הטיחו ברצפה": שתי סייעות בגן בשפלה חשודות בהתעללות בפעוטות

בכירים בקבינט הקורונה: בקצב הזה נטיל הגבלות חריפות מאוגוסט

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מעבר לכך, אמש פורסם בחדשות 13 כי בכירי משרד האוצר, שצידדו בעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה יש להעביר תקציב חד שנתי, שינו כולם את עמדתם וכעת הם סבורים שבמסגרת לוח הזמנים שנוצר אין טעם להעביר תקציב חד שנתי, וכי מבחינה מקצועית יש להעביר תקציב עד סוף 2021.

כעת, נותר נתניהו ללא תמיכת הדרג המקצועי בהצעתו, שעליה התבסס רבות עד כה. המחלוקת הפוליטית שמשפיעה על הנושא המקצועי, היא בין היתר זו שגרמה לחשב הכללי רוני חזקיהו לפרוש מתפקידו. בשיחות עם מקורביו, אמר חזקיהו כי אי אפשר לנהל את התקציב בצורה כזו וכי בסופו של דבר האזרחים הם שייפגעו מהקרבות הפוליטיים.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

כדי לפתור את המחלוקת הקשה בין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ בנושא זה, בימים האחרונים נידונה הצעה לפיה כחול לבן תצביע בעד פסקת התגברות שתבטיח לנתניהו כי בג"ץ לא ימנע ממנו לכהן כראש ממשלה חליפי, בהתבסס על הלכת דרעי-פנחסי.

בתמורה, על פי ההצעה, נתניהו אומנם יעביר תקציב חד שנתי, אך יאטום את הפרצה בחוק לפיה הוא יכול לפרק את הממשלה בשל התקציב ולהישאר ראש ממשלה. גורמים בכחול לבן אומרים שלא מן הנמנע שיתפשרו בנוגע לכך.